1.7

Venomous

Muterade ormar som överlevt en terroristattack i ett laboratorium sätter nu skräck i befolkningen i den närbelägna staden Santa Mira Springs i Kalifornien där de attackerar människor och sprider ett dödligt virus. Militären sätter staden under karantän medan lokala forskare försöker få kontroll över epidemin samtidigt som militären försöker hålla det hela hemligt för resten av världen.

Originaltitel Venomous
Alternativ titel Eclipse, Venom
Regissör Fred Olen Ray
Manus Dan Golden, Sean McGinly
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Treat Williams, Mary Page Keller, Tony Denison, Catherine Dent, Jim Storm, Hannes Jaenicke, Brian Poth, Nicole Nieth, Christal Chacon, Geoff Pierson, Lee de Broux, Andrew Stevens, Marc McClure

2019-02-28
En ripoff på Outbreak helt klart, men så risig var den trots allt inte. Det finns ändå en story och skådisarna gör inte bort sig. Ormarna är dessutom för det mesta the real deal. Hade förväntat mig mer tokerier när Fred Olen Ray stod för regin.
TheHorrorfan
2012-01-04
"Tunn, medelmåttig och typisk b-film." Kan inte hålla med mer.
Johjt
2009-12-05
Hmm, Outbreak kopia, förutom att det är ormar istället för apor, speciellt dom sista 20 minuterna är Exakt som i Outbreak. Denna film var, Dålig. 1/5
Ryujin
2008-03-26
Korkade människor, korkad syn på ormar, en militär vars enda mål i livet är att spränga en lite stad, helikoptrar som morphar till andra sorter när de exploderar, ett skilt par som agerar nyförälskade genom hela filmen, och inte att glömma raketormar. Trots all idioti i filmen så höll den en helt okej kvalité och gick ju att kolla på, så blir inte en 1:a iaf hehe.
jonbo
2008-02-11
Killen med bazooka är ju underbar, men inget annat är.
Docklands
2008-01-16
Tycker att det var rolig när ormarna hoppade ur marken som serpentiner flygger över ett bord på ett barnskaras.
Dele
2007-02-21
Tunn, medelmåttig och typisk b-film.
Luciphere
2007-01-21
Bazooka-scenen regerar och räddar filmen från en etta.
skatedawe
2006-07-21
SÅ sjukt roligt när ena killen får upp bazookan efter att han krashat på åkern. Oförglömmligt!
Lukinx
2005-09-08
Sådana här filmer får det alltid att krypa i hela kroppen på mig. Jävla ormar!