2.5

Veronica

Under en månförmörkelse går Veronica och hennes två vänner ner i källaren på sin skola med en Quija-bräda för att kalla fram sin döde pappas ande. Glaset spricker mitt i deras seans och Veronica hamnar i en trans och tuppar av, vilket skrämmer hennes vänner. När hon vaknar upp så minns hon inget men hon börjar märka förändringar när hon är hemma, saker som byter plats och andetag i mörkret. Hon anar att hennes pappa kommit tillbaka från de döda. Veronica måste skydda sina syskon och hon vet vad som väntar och vad som måste göras.

Originaltitel Verónica
Regissör Paco Plaza
Manus Paco Plaza, Fernando Navarro
Genre Skräck, Drama, 2010-tal
Skådespelare Sandra Escacena, Bruna González, Claudia Placer, Iván Chavero, Ana Torrent, Consuelo Trujillo, Ángela Fabián, Carla Campra, Chema Adeva, Miranda Gas, Luis Rallo, Nayara Feito, Carlos Cristino

Starlette
2020-06-08
Varken särskilt läskig eller intressant. Blir avundsjuk på de som blir rädda för sådan här dynga.
Ghostface
2020-05-05
Historien i sig har man sett tidigare, verklighetsanknytningen och barnen som är ensamma kryper dock under skinnet och skapar filmens främsta nerv. Miljöerna i filmen bidrar till stämningen och blir nästan en extra karaktär.
haajen
2018-11-19
Börjar rätt bra men blir snabbt mer löjlig än skrämmande. Klumpig Exorcist/Conjuring ripoff.
Tatty
2018-10-01
Nja. Ganska dålig film!
martingo89
2018-09-02
Folk beskrev den här filmen som "den läskigaste någonsin" så jag hade lite väl höga förväntningar. Den var inte alls särskilt läskig, inte heller särskilt originell eller nyskapande, men det var ändå en fullt godkänd film med bra stämning och några obehagliga scener.
EvilNed
2018-06-11
Njae. Den hade vissa scener som var creepy. "Vålnaden" som uppenbarade sig ibland tyckte jag hade potential. Av någon anledning tycker jag dock bara aldrig att den lyfte. Jag har också svårt för övernaturlig skräck som bygger mycket på att dörrar slår och tallrikar går sönder. Vad är det jag ska vara rädd för egentligen?
ekneB
2018-03-18
Den är bra, det är den. Men den är inte nämnvärt läskig, mer nerv. Långt ifrån läskigaste filmen någonsin
-_Louise_-
2018-03-16
Det är svårt att förstå allt ståhej om att detta skulle vara den läskigaste skräckfilmen någonsin, det är ju inte mycket som är nytt jämfört med tidigare filmer på samma tema. Däremot bidrar realismen & sättet vi får dela familjens vardag till att filmen kryper under skinnet på en, det är inte en dålig skräckfilm. Precis lagom mysigt med blinda nunnor & äckliga drömmar. Och någon sorts verklig polisrapport som grund till storyn får mig att spekulera i en ung människas psykiska hälsa & tragedin som följer
Tjakobi
2018-03-15
En ganska oläskig film som inte alls levde upp till sitt rykte
Pyong
2018-03-13
Oväntat bra film med bra skådespel, särskilt med tanke på deras unga åldrar. Första skräckfilmen jag funnit obehaglig sen The Conjuring 1. Kan inte riktigt komma på något negativt att säga då jag verkligen gillar alla delar av filmen. Varmt rekommenderad om man gillar spirituella/övernaturliga skräckfilmer som för en gångs skull inte förlitar sig på jumpscares eller som visar för mycket!