2.7

Very Good Girls

Lily och Gerry gör upp en pakt om att förlora deras oskulder den sista sommaren innan collegestudierna, men deras vänskap sätts på prov när de båda faller för samma kille.

Originaltitel Very Good Girls
Regissör Naomi Foner
Manus Naomi Foner
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Dakota Fanning, Elizabeth Olsen, Boyd Holbrook, Ellen Barkin, Clark Gregg, Richard Dreyfuss, Demi Moore, Peter Sarsgaard, Kiernan Shipka, Clare Foley, Owen Campbell
Filmnummer 102013

2020-11-24
Kass film, dåliga skådisar, dålig story!!!
2016-11-13
Skådespelarna gör bra ifrån sig, särskilt Dakota Fanning, och storyn är det väl egentligen inget fel på. Dock är filmen ganska seg och tråkig. Den är inte jättedålig men den hade kunnat göras bättre.
purskatuja
2016-05-31
Allt i från tjejernas krångliga relationer till sina filmer, till den här vidriga konstnärsfjanten de trånar efter går mig på nerverna. Allt är så dumt. Nu ska jag se Expendables 2.
Kajanus
2016-01-27
Olsen och Fanning lyser i en oerhört mager historia som försöker spela på coming of age-kortet alldeles för mycket. Lågmäld och långsam. Ett gott och ett ont ting. Vissa bi-historier är rent av poänglösa.
Catwalker
2015-08-02
stark coming-of-age-film med intressanta skådisar och relationer. Stark trea/svag fyra.
idaho1981
2015-05-25
De två huvudrollsinnehavarna är fantastiskt bra, men det har de båda visat tidigare. Manuset och historien lämnar dock mycket att önska. Och den mystiske, plågade unga konstnärssjälen som killen är, är så uttjatat och klyshig. Slutet var dessutom otroligt löjligt. En del bra musik samt Fanning och Olsen är de som höjer det hela till en tvåa.
ulpe01
2015-02-26
Bra skådisar höjer denna lilla bagatell till nåt mer än bara trams. En härlig blandning av glädje/sorg/romantik och som grädde på moset en lagom sliskig Sarsgaard... Överraskande många kända namn i mindre roller.
kervisch
2015-01-18
2 av 5. Funkar ( knappt ) att se.
Poker-Mange
2014-12-15
Inte helt galet med två talangfulla skådespelerskor som vi kommer att se mer av i framtiden. Fanning var en utmärkt barnskådis så hon är ett givet kort. Olsen övertygar även hon. Dock så är storyn lite platt och killen som kör motorcykel, är mystisk, klättrar in genom badrumsfönster är bara krystat/fånigt och sänker historien. Näckbadscenen som inleder filmen är bara fel och borde klippts bort. Kunde blivit bra om man slipat på manuset. Tjejernas skådespeleri höjer rullen men inte tillräckligt för en trea. Solid 2a.
dileva
2014-11-19
Ett stort NEJ till denna superlångsamma, klyshiga och sexistiska filmen. G Ä S P