3.1

Vi dansar igen

Josh och Dinah Barkley är ett framgångsrikt par på Broadway där de uppträder tillsammans i de musikalkomedier som Josh skriver och regisserar. Dinah känner dock mer och mer missnöje över att det är Josh som ses som geniet, och över att hon aldrig får utnyttja sin fulla potential som skådespelerska. Hon ser sin chans när teaterregissören Jacques Barredout erbjuder henne rollen som Sarah Bernhardt i Jacques nya pjäs.

Originaltitel The Barkleys of Broadway
Alternativ titel You Made Me Love You
Regissör Charles Walters
Manus Betty Comden, Adolph Green, Sidney Sheldon
Genre 40-tal, Komedi, Musikal
Skådespelare Fred Astaire, Ginger Rogers, Oscar Levant, Jacques François, Billie Burke, Gale Robbins

Tonti
2014-12-28
Tycker helt klart att det här är en av parets svagaste. Visuellt är den trots färgerna extremt fattig i jämförelse med exempelvis top hat. Även i övrigt känns det rätt sömnigt trots ett par fina nummer.
emmabo
2010-08-19
Trevligt med Fred & Ginger i färg! Hennes garderober är alltid helt fantastiska, men jag undrar om detta inte är min favorit vad gäller klänningar och dylikt. Klänningen i slutnumret är helt underbar! För övrigt ganska typisk handling - kärlek och missförstånd - men det funkar ju!
AnytimeAnnie
2007-08-06
Fred och Ginger gör några av deras bästa dansnummer i denna film. Absolut en av mina favoriter!