2.8

Vi fara till Sahara

Olivers hjärta krossas när han får reda på att hans stora kärlek redan är gift med en officer från den franska främlingslegionen. För att glömma henne tar han värvning i legionen och tar Stan med sig.

Originaltitel The Flying Deuces
Regissör A Edward Sutherland
Manus Ralph Spence, Charley Rogers, Harry Langdon, Fred Schiller
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Stan Laurel, Oliver Hardy, Jean Parker, Reginald Gardiner, Charles Middleton, Jean de Val, James Finlayson, Crane Whitley

DrVergerus
2019-04-18
En klassiker med de briljanta Laurel & Hardy. Dock inte en av de bästa.
haajen
2018-07-12
Egentligen är det en 1a för min del, har åldrats något fruktansvärt och jag skrattade inte en enda gång. Får en 2a pga av att det är intressant att se den som en del av filmhistorien men det är minst sagt taffligt sett med nutida ögon.
2016-10-24
En av Helan & Halvans bästa filmer!
Wilsol
2016-01-15
Hästscenen är reko.
ilBrutto
2014-03-15
Oj vad humor åldras jag tror inte att jag log en enda gång. Men att säga att det är uselt går ju inte, för en viss nivå av oskyldig charm lyser igenom emellanåt
labi
2012-04-07
Njae... De var inte så roliga som jag minns dem. Lite nerv efter tvättscenen, men det är också allt.
nopasaran
2008-02-02
Mina barndomshjältar håller inte måttet idag! Problemet är upprepningen och förutsägbarheten,. Det blir inte roligare för att halvan går in i samma vägg för åttonde gången. De har en viss charm och det är lite kul uibland, men det räcker inte i den här filmen.
jimmyringo
2006-11-29
Rolig fars med med Helan och Halvan på toppen av sina karriärer.
Antti
2006-11-08
Gillade Helan och Halvan mer förr, men den går fotfarande att se på.
Ikeaboy
2006-01-25
jag led mig igeom detta. en svag tvåa. usch.