1.9

Vi hade i alla fall tur med vädret - igen

Nästan 30 år har gått och Gösta och Gun är pensionerade. Den här sommaren ska de resa till sonens bröllop i Göstas nyinköpta husbil. Gun vill egentligen flyga men går till slut med på att ta bilen och Gösta lovar att inte stressa upp sig utan att resan ska bli lugn och sansad. Naturligtvis blir det inte så, istället bjuds det på turbulenta möten med hungriga giraffer, förorättade raggare, obstinata barnbarn och inte minst en råtta med smak för husbilsinredning.

Originaltitel Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Regissör Kjell-Åke Andersson
Manus Kjell-Åke Andersson, Santiago Gil
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rolf Skoglund, Claire Wikholm, Mikaela Knapp, Jacob Ericksson, Ellen Jelinek, Sofia Ledarp, Anders Ahlbom, Dennis Önder, Sissela Kyle, Urban Eldh, Ulla-Britt Norrman, Gustav Berg, Magdalena in de Betou, Robin Stegmar, Johan Glans, Ulf Kvensler
Betygsantal 2051

Skapad 2019-12-22 av Sarlac
Gösta och Gun är pensionärer och lever ett lugnt liv som vilket äldre par som helst. Gösta är dock understimulerad och längtar efter att få komma iväg nånstans och njuta av vädret och träf...   Läs mer »

FabianBom
2018-03-20
smårolig, men filmen kom för sent, skulle kommit slutet av 80talet eller början av 90talet istället.
Nalleman
2018-02-26
Så här illa blir det när man försöker mjölka ur mera intäkter ur ett tidigare vinnande koncept. En riktigt dålig film med usel dialog och ytterst få lyckade skämt.
2017-11-04
Så jäkla usel, urkl!!!!!
partydoll
2015-08-14
Blir en 3a tyckte den va bättre än 1an
Asmorod
2014-02-06
Inte alltför pjåkig uppföljare, faktiskt.
gossen49
2013-12-15
Har man sett första filmen är det bättre att se den om igen Denna uppföljare var tråkig och tramsig och onödig. Inte rolig Betyg 1
apelsin87
2013-12-15
Rolf Skoglund,Claire Wikholm och Johan Galns cameo är det enda som är bra med denna värdelösa film. Bedrövliga skådespelarinsatser.
Anonymus
2012-10-31
Desto mer film än ettan, desto mindre charm. Igenkänningshumorn ligger gömd någonstans väldigt djupt och roligt blir det garanterat inte. Tragiskt är det visserligen men tragiken mynnar aldrig ut i något, istället ligger den och gror. Resultatet är en ganska mörk tragedi och den smått patetiske dagdrömmande svensken som så desperat försöker få sin tillvaro att fungera, vilket den sällan gör.
Devils_Arcade
2012-08-21
Värdelös förutom vissa roliga scener, men i överlag känner jag att det hade räckt med bara en film om den här knäppa familjen.
skägg
2012-07-21
Absolut sämsta svenskfilm som gjorts!