Vi hade i alla fall tur med vädret

Handlar om den husvagnscampande familjen Backlunds ansträngningar att koppla av - Sverige runt, runt. Nu gäller det att till varje pris koppla av, vara fri och ha semester! Men hur?

Originaltitel Vi hade i alla fall tur med vädret
Regissör Kjell Sundvall
Manus Kjell Sundvall, Börje Hansson, Kjell-Åke Andersson
Genre Kortfilm, Komedi, 80-tal
Skådespelare Claire Wikholm, Rolf Skoglund, Lotta Thomsen, Johan Öhman, Gunnar 'Knas' Lindkvist

Skapad 2019-12-19 av m86
Nu när det är sommar, vad sägs som att se en RIKTIG svensk sommarfilm?! Då ska du se klassikern \"Vi hade i alla fall tur med vädret\", en TV-film från 1980. Och här får du hålla i dig, för ...   Läs mer »

ClintanTheKing
2014-04-12
Hade aldrig tidigare sett filmen i sin helhet men nu är det avklarat! Otroligt rolig och sevärd komedi som kan mäta sig med Sunes sommar när det gäller svenska komedier och klasskomedier överhuvudtaget. Skrattfest var ordet.
Berniey
2013-08-25
Egentligen är detta en oerhört fånig film som man uppskattade bättre när man var yngre, numera är det på sin höjd några skapliga scener som fungerar och så Rolf Skoglund förstås.
Simon_19
2013-06-29
Mycket rolig och bra film. De flesta nedan verkar inte känna till innebörden av humor, som denna film har gott om. En fräsch fyra!
Alfahanen
2013-04-19
Det enda positiva jag har att säga om det här filmen är att den är förhållandevis kort.
Djason
2013-04-19
Rolf Skoglund har några sköna och roliga scener men så mycket mer är det inte. 3:an är svagare än svagast.
Battle
2013-01-27
har ingenting jag tycker om
Filmprettot
2012-09-18
Jag får kalla kårar av Clair Wikholm.
thebully
2012-08-01