Vi på Saltkråkan

Handlar om Tjorven och de andra i skärgården. Ihopklippt av scener ur tv-serien från 1964.

Originaltitel Vi på Saltkråkan
Regissör Olle Hellbom
Manus Astrid Lindgren
Genre Familjefilm, 60-tal
Skådespelare Maria Johansson, Eddie Axberg, Louise Edlind, Torsten Lilliecrona, Bengt Eklund, Siegfried Fischer, Kristina Jämtmark, Björn Söderbäck, Urban Strand, Stephen Lindholm, Eva Stiberg, Lillemor Österlund, Bitte Ulvskog, Lars Göran Carlsson, Alf Östlund

2017-09-21
Finns det något drygare filmer än Saltkråkan med uppföljarna! Tjorven är en störig fet unge. Pelle, ungjäveln är så jävla sur och dryg hela tiden!! Som sagt var, Astrid Lindgrens värld berikade inte min barndom till något positivt.
AlbinWesley
2016-03-28
Det blir väl något missvisande, då mitt betyg utgår från tv-serien snarare än filmen, men det får gå. Det är mycket dötid, helt klart. Men det är mysigt och charmigt samt för all del roligt. Trean är ett måste, trots att det är mycket som är nära facepalmdåligt. Känns inte troligt att filmen står sig särskilt bra på egna ben, men det får väl visa sig om jag ser den.
monsterpop
2016-01-24
bra skit
ziferN
2012-11-28
Hur kan man inte gilla Saltkråkan?
Xenox
2012-07-24
En riktigt bra barnserie. Stark trea.
Bankoofer
2011-12-31
stark trea, hoppas min dotter gillar de här när hon blir lite äldre.

2010-09-10
Mysigt och sommrigt!!
Anden2010
2010-06-24
Man är uppvuxen med det här. Och andra långt före mig. Det här är svensk barnprogram när den är som bäst. Kan se den nu som äldre och bara njuta av Farbror Melker och alla barn som härjar omkring i skärgården. Kult, genialiskt.
RockSnack
2010-04-22
Skön sommarkänsla!

2010-02-26
Gillade den nu som liten men nu ne..