2.2

Vi två

Den unge arkitekten Sture är lyckligt gift med Kristina. Han vill gärna ha barn, men hon vill vänta. Sture vinner ett pris i en arkitekttävling vilket leder till att han säger upp sig från sitt arbete. Han träffar en ungdomsvän som är byggnadsingenjör och blir erbjuden ett ritjobb vid ett ombyggnadsprojekt. Allt verkar frid och fröjd tills Sture träffar ungdomsvännens sexiga hustru.

Originaltitel Vi två
Regissör Schamyl Bauman
Manus Hilding Östlund, Ragnar Hyltén-Cavallius
Genre Drama, 30-tal
Skådespelare Sture Lagerwall, Stig Järrel, Signe Hasso, Ilse-Nore Tromm, Gösta Cederlund, Carl Barcklind, Torsten Hillberg

kennert
2009-06-21
Faktiskt inte så banal som svenska filmer från denna tid brukar vara.
mammene
2009-06-18
En ganska banal och tråkig film. Samtidigt blev jag förvånad över att det visades bröst på den tiden?
tinytears
2009-06-18
viss spänning i början men sen blir det bara smörig tvåsamhetspropaganda!
Mareld
2009-06-16
Kärnfamiljsmoras. Men Sture var som alltid en tjusning, och hon var vacker Järrels hustru.
Jennyshima
2004-06-29
Bra skådespeleri och jag tror att man hade kunnat göra den idag fast ändrat lite i manus. Inte så mycket med kärnfamiljen utan lyckan av att ha en stor familj med plastsyskon och plastföräldrar. För en del är ju det verklighet. Dock inte för mig. Hade man spelat in den idag hade det varit några sexscener också. Den var ändå rätt vågad med tanke på att man fick se Signe Hasso duscha.