2.4

Vice Versa

En mystisk mask uppfyller Marshall och hans sons obetänksamma önskan om att byta roller. Så Charlie tvingas försöka ro i land pappas stora affärssatsning och Marshall måste överleva skolan. Dessutom får de problem med skurkarna som har smugglat in masken.

Originaltitel Vice Versa
Regissör Brian Gilbert
Manus Dick Clement, Ian La Frenais
Genre Komedi, Familjefilm, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Judge Reinhold, Fred Savage, Corinne Bohrer, Swoosie Kurtz, Jane Kaczmarek, David Proval, William Prince, Gloria Gifford, Beverly Archer, Harry S Murphy, Kevin O'Rourke, Richard Kind, Charles Lucia, Ajay Naidu

2017-08-01
Dålig kopia av Freaky Friday.
2016-10-28
Helt okej komedi. Något mästerverk är det ju inte men den är i alla fall ganska rolig och underhållande.
Djason
2014-03-17
Charmig må brafilm som man har sett liknande i drivor förut men man blir glad av denna och Judge Reinhold är en mysig skådis.
MISSPOKI
2013-01-03
Gillar den här sortens film, alla är dock likadana men det är sjysst söndagsunderhållning som man blir glad av trots att man alltid kan räkna ut slutet. Det fick en trea
GrandMaster_E
2012-05-20
Inte bästa rullen på detta tema kanske.
filmfreak1
2012-02-17
De usla skådespelet drar ner filmen ganska mycket. 2a!
OffTheGround
2010-12-25
Omtitt. Jodå, den håller fortfarande, stabil trea. Tramsig, men en del riktigt roliga repliker från Fred Savage.

2010-07-20
Det finns många filmer på samma tema och det här är en schysst variant. Trevlig är ordet.
WoC
2007-11-11
Stark tvåa, bra en söndagförmiddag typ
Freaky_Ylva
2007-02-27
Samma här, Mara Jade. Har inte heller sett den på år och dar, men den var härlig när jag var yngre.