3.3

Vicky Cristina Barcelona

Två amerikanska turister i Barcelona blir föremål för en målares intresse. Saker kompliceras av att hans före detta hustru, som tidigare försökt döda honom, dyker upp.

Originaltitel Vicky Cristina Barcelona
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Rebecca Hall, Javier Bardem, Chris Messina, Patricia Clarkson, Carrie Preston, Kevin Dunn

Dream
2018-12-02
Herre min skapare en sådan sabla röra till film... Hatar Christina - "Scarlett Johanssons" roll: (Lätt på foten så länge han e rik, snygg och intressant samt även ligger både med han, alltså Juan Antonio och Maria Elena!) Nä tack! Den typen av karaktärer behöver inte världen längre, men "Rebecca Halls" roll: Vicky är ju mer seriös så den kan man ta på allvar åtminstone. Sen till sist "Penélope Cruz" - Maria Elena är utan tvekan bäst hon speglar någon form av balans i idiotin och jag små fnissar när verkligheten till slut hinner ikapp. Slutet är roligt, men annars mest massa på hittat kärleks trams utan någon grund, den där gubben "Woody Allen" har en sjuk fantasi. Betyg 2.
Robkiller
2018-02-18
Som väntat med en Woody Allen film... helt värdelös.
illbejane
2018-02-12
Tråkig. Långtråkig historia som... inte riktigt har någon poäng alls. Den ska väl visa upp en modern form av kärlekshistoria men den har inte en så stark början eller slut... Bra skådespelare men filmen hade mått bra av lite mer kitschig storyline romcoms har.... Ett bra exempel på hur man gör polykärlek icke-tråkig är You Me Her, tv-serien.
2017-10-18
RustyFilm
2016-12-11
Ett ganska roligt relationsdrama med många absurda situationer. Men Woody Allen har kunnat betydligt bättre än så här
supermancover
2016-09-22
Extremt svag trea. Gillade berättarrösten, men det mesta var jätteöverdrivet och jag blir så jävla förbannad på att de alltid måste fucka upp det polyamorösa livet. Varför kan inte någon bara göra en vettig film i ämnet? I denna är det ju dessutom mest otrohet-ljuga-halvsanningar-bakom-ryggen på alla hela tiden och jag blir bara SÅ TRÖTT. Ugh. Nej. Det får bli en tvåa istället. Klarar nog inte att sätta trean.
Fiskjävel
2016-08-03
Penelope Cruz lika bra som vanligt. I övrigt en mycket välgjord, intressant och rolig film som trots detta tyvärr har en den svackor i sig, fyran är nära. 3+.
Olof_Gronlund
2016-01-02
Inte min kopp av te, ganska utdragen historia som blev lite långtråkig i mitten, men sen när Cruz kom in i bilden blev den lite bättre. Den var lite annorlunda och det var en ganska fin story. Den blandade lite upp och ned, men inget jag hade velat se om, påminner lite om andra filmer med. Jag gillar inte den typen av konstnärliga filmer precis.
Ful_fisk
2015-06-22
Velar mellan en trea och en fyra. Bra och effektiv historia som känns som ett stycke vardag än någon moraliserande saga, vilket är rätt ovanligt inom film. Fräckt. Bra skådisar också, framför allt Rebecca Hall och Penelope Cruz. Det får bli fyran.
2015-05-24
Underhållande, roligt och lättsamt om kärlek, lust och förhållanden. Många sevärda skådespelare, som vanligt är det kommer till Woody Allens filmer, som dessutom sköter sig. Jag gillar användandet av berättarrösten. Som sagt en lustfylld, somrig och lättsam liten insyn i människors hanterande med förhållande och kärlek. 3+