2.4

Victor Frankenstein

Vetenskapsmannen Victor Frankenstein och hans briljanta assistent Igor Strausman delar en nobel vision om att hjälpa mänskligheten genom deras banbrytande forskning om odödlighet. Men Victors experiment går för långt, och hans besatthet får skrämmande konsekvenser. Bara Igor kan hjälpa sin vän tillbaka från galenskapens kant och rädda honom från hans monstruösa skapelse.

Originaltitel Victor Frankenstein
Regissör Paul McGuigan
Manus Max Landis
Genre 2010-tal, Drama, Skräck, Science Fiction
Skådespelare James McAvoy, Daniel Radcliffe, Jessica Brown Findlay, Andrew Scott, Mark Gatiss, Callum Turner, Louise Brealey, Freddie Fox, Daniel Mays, Bronson Webb, Alistair Petrie, Adrian Schiller, Charles Dance, Valene Kane, Spencer Wilding, Nicola Sloane

AsianDawn
2018-10-31
Det här är filmvärldens svar på ljummen mellanmjölk. Stabil, men blir aldrig särskilt spännande.
2018-04-21
Nä, det vill jag inte påstå. Det var nog en tuff idé på ritbordet, men slutprodukten blev inget att jubla över. Jag gillade vissa scener och sekvenser, men helheten haltar rejält. (5/15)
Robkiller
2018-02-19
Frankenstein-film med helt ok effekter och McAvoy är bra som vanligt, men det tar sig aldrig riktigt, utan rullar mest på.
2018-01-02
Jösses, NEJ!!!
santiago
2017-03-07
Hyfsad underhållning fram till det totalt värdelösa slutet.
StureStenhög
2017-02-28
En väldigt blek film som helt och hållet saknar personlighet. Den förlitar sig också alldeles för mycket på cgi för att den rätta stämningen ska kunna infinna sig, och man hade gärna fått tona ner McAvoys excentriska sidor lite grann. Men det är iaf positivt att de försöker göra någonting lite nytt med den här historien, de gör det bara inte på ett så speciellt bra eller intressant sätt. Det finns förvisso inget här som är rent bedrövligt, men det är alldeles för avslaget för att det ska kunna bli något annat än en gäspning
2017-02-22
Pang på rödbetan med blixtrande effekter och överspel. Det är inte utan att gamla floppen Van Helsing automatiskt dyker upp nånstans inne i hjärnstammen. Underhållande nog att slötitta på, men knappast något som skulle tillföra eller ens förvalta fenomenet Frankenstein något.
HerrNenne
2017-01-13
Helt okej faktiskt. Börjar överraskande bra med en intressant Radcliff, men höjer sig tyvärr inte utan hamnar i samma Van Helsingstämning som de flesta av de här filmatiseringarna på samma tema.
Solidus
2016-10-18
Jag är väldigt trött på allt som är relaterat till Frankenstein och hans skapelse, då vi har blivit överrösta av filmer om den galna vetenskapsmannen. Skådespelarmässigt finns det inte något att gnälla på, utan felet ligger i slutproduktionen är en ytterst medioker film som misslyckas att sticka ut bland allt som har filmatiserats om Victor Frankenstein.
Kayuzuzu
2016-09-13
En 4:a pga homoerotiken. En 2:a hade det varit utan den.