3.4

Vid sidan om lagen

L'Alpagueur är en frilansande prisjägare som får uppdrag i hemlighet av polisen och bra betalt - olagligt. Han är oftast den ende som kan hitta de värsta brottslingarna, så när en man känd som Höken kallblodigt rånar och sen dödar alla vittnen, får prisjägaren sitt uppdrag. Han tar upp jakten med hjälp av det enda vittnet som överlevt. Men samtidigt vill ett brottsyndikat döda prisjägaren då han utger ett allt större hot mot dem.

Originaltitel L'Alpagueur
Alternativ titel Hunter Will Get You
Regissör Philippe Labro
Manus Philippe Labro, Jacques Lanzmann
Genre Action, Thriller, 70-tal
Skådespelare Jean-Paul Belmondo, Bruno Cremer, Jean Négroni, Patrick Fierry, Jean-Pierre Jorris, Victor Garrivier, Claude Brosset, Marcel Imhoff, Maurice Auzel, Muriel Belmondo, Roger Benamou, Jean-Luc Boutté

NHL
2004-07-26
Pendlar någonstans mellan en trea och en fyra i betyg. 'Dirty' Belmondo är lika ocharmig som vanligt, och det gillar man. Lite smårolig är den även här och där. (t.ex. engelsmännen som blir av med sin bil). Det man gillar framförallt är att fransmännen som vanligt inte lägger fingrarna emellan. Här finns inga hjältar, kommer man i vägen för ett skjutvapen så är man död, punkt slut. Plus också för att man slapp diverse temposänkande romantiskt trams. Helt ok faktiskt eftersom man inte hade några förväntningar.
Czechflash
2004-07-25
Jean-Paul Belmondo är cool och här får man lite Dirty Harry känsla. Musiken är stundtals mycket bra och flera scener är både underhållande, bra och vissa med humor. Bruno Cremer spelar också bra som den iskalle rånaren/mördaren. En klart sevärd film och värd en svag fyra.