3.2

Video Nasties: Moral Panic, Censorship and Videotape

Dokumentär om Video Nasties-fenomenet som belyser en av de mest viktiga och skandalösa perioderna i brittisk filmhistoria.

Originaltitel Video Nasties: Moral Panic, Censorship and Videotape
Regissör Jake West
Genre Dokumentär, 2010-tal

ziferN
2013-06-22
Helt ok dokumentär som har ett par intressanta bitar för oss skräckinbitna fans men jag tror knappast detta är något för övriga människor som inte är särskilt insatta i vad nastie-filmer är precis. Dokumentären i sig kretsar kring ett relativt intressant ämne men i helhet är detta ingen "bra" dokumentär jämförelse men andra dokumentärer som tar sig ann skräckgenren. Men det är samtidigt både skrämmande och ruskigt intressant hur nasties kunde stämplas som droger eller som något som förstör ungarna, typiskt äckliga konservativa människor som har fått för sig att deras filmsmak är den som räknas.
Henkepedia
2012-07-07
Intressant dokumentär men de två extra skivorna på dvd:n med över 7 timmar om varje film på listan blev lite för mycket.
emilstjernholm
2011-12-16
Mat1az: Ehm, droger har väl en ganska väldokumenterad, skadlig effekt på människor. Till skillnad från VHS-kassetter då.
emilstjernholm
2011-12-15
Barker är onekligen vältalig. Intressant film.
Bomkia
2011-11-10
Jag har hört talas om ämnet förut och visste lite om det; detta gav en väldigt intressant inblick. 4-
Mat1az
2011-10-24
Kändes riktigt intressant i början men blev rätt pratig mot slutet. Men den korta längden räddar den från att sjunka till tråkigt-strecket. Det är väldigt informativt och fascinerande. De här "Video Nasty" filmerna betraktades och hanterades som droger i dagens samhälle. Fängelsestraff och dryga böter till videobutiksägare, VHS-bål (!) Idag skrattar man åt en sådan absurditet. Undrar om vi kommer att tänka samma sak om droger om 30 år?
CinemaniaC
2011-09-13
Bra dokumentär på korta 70 minuter. Martin Barker är en intelligent människa, och när man får se han i avsnitten från en debatt tidigt 80-tal om video nasties vill man nästan ställa sig upp och hurra.