3.2

Vidioten

En dagdrömmande loser får kontrollen över den döende TV-stationen UHF och börjar sända annorlunda och konstiga, egenhändigt skapade inslag.

Originaltitel UHF
Alternativ titel The Vidiot from UHF
Regissör Jay Levey
Manus Jay Levey, \'Weird Al\' Yankovic
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare 'Weird Al' Yankovic, Victoria Jackson, Kevin McCarthy, Michael Richards, Fran Drescher, David Bowe, Stanley Brock, Anthony Geary, Trinidad Silva, Gedde Watanabe, Billy Barty, John Paragon, Sue Ane Langdon

Skapad 2019-12-19 av fridenpaden
\"Suplies!\" Världens bästa komedi? Vem har inte någongång tänkt att om jag hade en egen radiokanal så skulle jag spela helt andra låtar; om jag hade en tv-kanal så skulle jag sluta visa dock...   Läs mer »

wasteoftime
2018-11-07
Vissa saker i den här filmen är så hysteriskt galna och knasiga, att man inte kan annat än att gilla det - om man nu inte tycker att "Weird Al" är tråkig. Då ska man hålla sig långt borta. Den saknar ju en del kvalitéer som film, men det är kul, knasigt och underhållande.
2017-11-11
Riktigt kul på sina ställen, småkul med värme överlag, men bra nog för en trea blir det liksom aldrig riktigt. Trevlig tvåa!
2017-06-04
En omtitt efter många år och jag tycker fortfarande den här är hysteriskt rolig. Barnsligt och på det stora hela en film sammansatt av bra sketcher, men de prickar rätt väldigt ofta och 80-talsstämningen lyser verkligen.
2017-06-04
Kubrick
2015-01-13
Inte kul, skrattade bara en gång, resten var en plåga.
Alex_K
2014-08-13
ziferN
2014-05-06
Allmänt skön, underhållande och kul film som jag faktiskt tyckte om, mera än vad jag trodde iallafall. Dessutom, hur kan man inte älska Yankovic och de fake-trailers som förekommer i filmen. Det är också lite kul att Kramer ifrån Seinfeld är med, och han bevisar återigen här vilken komisk talang han är. Typisk trea.
Alreadyrick
2012-11-03
Tråkig humor.
Gröne_Orm
2012-09-10
Månne är Forrest Gump modellerad efter förlaga här?
myslas
2012-07-11
Sanslöst rolig parodi på film och TV av Weird Al, och faktum är att den känns mer aktuell än någonsin med tanke på hur mycket skit som sänds på TV idag. Michael Richards är den stora stjärnan här, hans rolltolkning av Stanley Spadowski är roligare än Kramer i Seinfeld. Dessutom, kan inte någon göra riktiga av filmer av Conan the librarian och Ghandi II? Jag skulle definitivt se dem.