2.3

Vilddjuren

Ett ungt lejon från New Yorks zoo hamnar av misstag på en båt till Afrika. Hans vänner och hans pappa måste nu slå sina kloka huvuden ihop för att föra honom tillbaka till New York.

Originaltitel The Wild
Regissör Steve \'Spaz\' Williams
Manus Mark Gibson (III), Philip Halprin, Ed Decter, John J Strauss
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Kiefer Sutherland (röst), James Belushi (röst), Eddie Izzard (röst), Janeane Garofalo (röst), William Shatner (röst), Richard Kind (röst), Greg Cipes (röst)

Skapad 2019-11-09 av MarcusofaDown
Jag blir alltid lika deprimerad när Hollywood tar en bra sak, multiplicerar den gånger tio och likt ett gammalt videoband som man spelat in på för många gånger så sjunker kvaliteten för varje ...   Läs mer »

karlmats
2022-01-08
Klart underskattad rulle, den påminner ju till storyn en hel del om Madagascar men man ska nog inte dra för stora växlar på det. Här får vi Jack Bauer som ett lejon som snackat upp sig själv lite för mycket, Captain Kirk själv som badding-gnu som vill ta över djungeln och en MVP i form av Eddie Izzard som halvdyster koala. Ovanpå det roliga cameos i form av arabiska duvor och färgglada kameleonter som livar upp djungelscenerna. Animationerna må se lite annorlunda ut men jag tycker det är riktigt snygg stundtals ändå, klart mycket bättre på alla sätt och vis än de senaste Disneyklassikerna Chicken Little och Home on the Range som varit rätt risiga. Sen får vi lite Coldplay och lite Lifehouse på soundtracket och lagom längd. Det här var good times och jag kan inte låta bli att dela ut en 3a efter en liten stunds funderande.
viffslan
2021-08-20
Den innehåller lite för mycket, och är ganska tungtittad. Men de svenska rösterna är väldigt bra utvalda och höjer underhållningsbärdet. En helt basic film som kan uppskattas av både barn o vuxna.
2018-08-27
Annorlunda skämt, som även riktar sig till vuxna. Det är en samproduktion, men definitivt Disney. Står även på omslaget. I den svenskdubbade görs rösterna av bland andra Leif Andrée, Fredde Granberg, Pia Johansson, Björn Gedda. Ulf Brunnberg, David Batra och Reuben Sallmander.
supermancover
2016-08-15
Ännu en jävla madagascar-rip-off som inte fyller någon som helst funktion. Den var varken speciellt snygg eller underhållande på något sätt. Handlingen var platt och sjukt tråkig och resten var bara ugh. NEJ. ORKAR INTE FLER. SLUTA NU.

2016-07-12
En av de svakere klassikerene.-3.
2016-06-02
Stela animeringar och det känns som en billig ripoff på Madagaskar, inte värdigt Disney. Men ändå en tvåa liksom. Inte direkt dåligt. Dock inte alls en stark tvåa.
TFJ
2015-04-10
Det här skräpet är INTE en riktig Disneyfilm. Detta är en kanadensisk film som Disney distribuerat. Det är bara i Sverige och Storbritannien som den genom någon fenomenal klumpighet marknadsförts som Disneyklassiker.
2014-11-25
Disney visar sig från sin bästa sida när det gäller animation, musik och valet av skådespelare som gör rösterna(John Belushi och speciellt Eddie Izzard som koalabjörnen är väldigt roliga). Det är dock en rätt svag historia som inte erbjuder mycket för en vuxen publik. Dock kommer nog barnen tycka om den. 2+
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en helt okej film som överraskade mig lite då jag inte förväntade mig så mycket från den men jag fann den rolig för när den är rolig är den riktigt rolig och där är en hel del intressanta karaktärer. Den är kort med en speltid på bara 82min och jag säger att den tiden går förbi snabbt och ifall något barn vill se den är den värt att se på även ifall du är vuxen själv så lär den säkert ge dig några skratt och förgylla de extra 80min av ditt liv om du inte har något annat att göra. Den är värd en titt åtminstone en gång faktiskt jag ångrar inte att jag såg den. Personligen gilla jag den lite mer än Madagascar.
Hypostas
2013-11-19
Bättre än Chicken Little i alla fall.