2.3

Vilddjuren

Ett ungt lejon från New Yorks zoo hamnar av misstag på en båt till Afrika. Hans vänner och hans pappa måste nu slå sina kloka huvuden ihop för att föra honom tillbaka till New York.

Originaltitel The Wild
Regissör Steve \'Spaz\' Williams
Manus Mark Gibson (III), Philip Halprin, Ed Decter, John J Strauss
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Kiefer Sutherland (röst), James Belushi (röst), Eddie Izzard (röst), Janeane Garofalo (röst), William Shatner (röst), Richard Kind (röst), Greg Cipes (röst)

Skapad 2019-11-09 av MarcusofaDown
Jag blir alltid lika deprimerad när Hollywood tar en bra sak, multiplicerar den gånger tio och likt ett gammalt videoband som man spelat in på för många gånger så sjunker kvaliteten för varje ...   Läs mer »

viffslan
2021-08-20
Den innehåller lite för mycket, och är ganska tungtittad. Men de svenska rösterna är väldigt bra utvalda och höjer underhållningsbärdet. En helt basic film som kan uppskattas av både barn o vuxna.
KyLLo
2018-08-27
Annorlunda skämt, som även riktar sig till vuxna. Det är en samproduktion, men definitivt Disney. Står även på omslaget. I den svenskdubbade görs rösterna av bland andra Leif Andrée, Fredde Granberg, Pia Johansson, Björn Gedda. Ulf Brunnberg, David Batra och Reuben Sallmander.
supermancover
2016-08-15
Ännu en jävla madagascar-rip-off som inte fyller någon som helst funktion. Den var varken speciellt snygg eller underhållande på något sätt. Handlingen var platt och sjukt tråkig och resten var bara ugh. NEJ. ORKAR INTE FLER. SLUTA NU.

2016-07-12
En av de svakere klassikerene.-3.
2016-06-02
Stela animeringar och det känns som en billig ripoff på Madagaskar, inte värdigt Disney. Men ändå en tvåa liksom. Inte direkt dåligt. Dock inte alls en stark tvåa.
TFJ
2015-04-10
Det här skräpet är INTE en riktig Disneyfilm. Detta är en kanadensisk film som Disney distribuerat. Det är bara i Sverige och Storbritannien som den genom någon fenomenal klumpighet marknadsförts som Disneyklassiker.
2014-11-25
Disney visar sig från sin bästa sida när det gäller animation, musik och valet av skådespelare som gör rösterna(John Belushi och speciellt Eddie Izzard som koalabjörnen är väldigt roliga). Det är dock en rätt svag historia som inte erbjuder mycket för en vuxen publik. Dock kommer nog barnen tycka om den. 2+
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en helt okej film som överraskade mig lite då jag inte förväntade mig så mycket från den men jag fann den rolig för när den är rolig är den riktigt rolig och där är en hel del intressanta karaktärer. Den är kort med en speltid på bara 82min och jag säger att den tiden går förbi snabbt och ifall något barn vill se den är den värt att se på även ifall du är vuxen själv så lär den säkert ge dig några skratt och förgylla de extra 80min av ditt liv om du inte har något annat att göra. Den är värd en titt åtminstone en gång faktiskt jag ångrar inte att jag såg den. Personligen gilla jag den lite mer än Madagascar.
Hypostas
2013-11-19
Bättre än Chicken Little i alla fall.
peu-depeu
2013-03-29
Den är så överdrivet lik både Madagaskar och Hitta Nemo. Den är inte rolig och har enligt mig väldigt dåligt utvecklade karaktärer.