2.6

Vildmark

TV-teamet bakom den nya dokusåpan "Real TV", där deltagarna ska överleva i vildmarken, åker ut till en gammal stuga i skogen. Där ska de leva av naturen under fyra dagar i teambuilding-syfte. Situationen ändras dock plötsligt då några av dem finner ett lik i sjön i närheten. De andra får inte reda på detta då ledaren inte tycker att vistelsen bör avbrytas. Vidare incidenter inträffar och misstänksamhet och paranoia sprids i gruppen.

Originaltitel Villmark
Alternativ titel Dark Woods
Regissör Pål Øie
Manus Christopher Grøndahl
Genre Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Eva Röse, Simon Norrthon, Bjørn Floberg, Kristoffer Joner, Sampda Sharma, Ivar Nørve, Marko Iversen Kanic

2016-08-07
Stabil norsk rysare som egentligen inte bjuder på något märkvärdigt, men tillräckligt okej och småspännande för en söndagskväll.
Bullen84a
2016-01-29
Helt okej rulle. Härlig miljö ute i skogen och bra skådespel
Zebulonm
2015-12-20
Rätt bra rysare...
Dele
2015-06-14
Lösryckta obehagliga moment, men ett tunt och förvirrande manus.
Jensx15
2014-09-02
Vad fan hände med slutet? Blev besviken över att det blev lite platt upplösning osv, för jag gillade filmen i övrigt! Kul med spännande nordisk film, men man borde gått liiite djupare.
Nena2000
2013-10-20
Hyfsat spännande
Hypostas
2013-03-04
Mysig rysare med klassiskt Cabin in the woods-upplägg. Min favorit "Hamre" från Varg Veum-filmerna är bäst och Eva Röse är fortfarande jäkligt snygg.
Ondskapt
2012-07-31
Överraskande bra och stämningsfull norsk rysare som visar att nordisk skog funkar prima som skräckmiljö. Lite klent slut, men annars klart hållbar hela vägen.
Djason
2012-04-25
Helt klart spännande men så sjukt ologisk, som folk säger här innan. Hade jag sett en man i en mask ute i skogen mitt i natten, inte fan hade jag vilja blivit fastbunden i skogen medans alla andra går. Svag 3:a.
Docklands
2012-04-16
Sådant här älskar jag. Om man är ute efter logik så ska man nog undvika den här och all liknande skräck. Men som ett misantropiskt konstverk så gör det sig riktigt bra måst jag säga. Jag har samma känsla av obehag som en förstklassig Film noir-rulle ska ha för att hålla sig flyttande rakt igenom, Det många uppfattar som filmens mera idiotiska element ser jag själv som en form satansitk limbo som hånar illusionen av humanismen sköra värderingar. Det här skulle Dr. Lavey ha älskat om han levt i dag. Nästan en femma ifrån mig, mera blod och andra kroppsvätskor i överflöd hade gett den en femma hugen i sten.