Vilka svin

Varietédirektören Bletch har det inte kul. Hans elefant är manodepressiv, flodhästen är hetsätare, råttan Trevor är kedjerökare och spelar in porrfilm i källaren, kaninen Harry är kåt som en kanin och lider av en dödlig sjukdom, knivkastaren Wynyard är en knarkande vietnam-veteran och Sebastian blev utesluten ur scoutkåren för han inte kunde skilja på "alltid redo" och "alltid redlös".

Originaltitel Meet the Feebles
Regissör Peter Jackson
Manus Danny Mulheron, Peter Jackson, Stephen Sinclair, Fran Walsh
Genre Komedi, Musikal, 80-tal
Skådespelare Danny Mulheron, Donna Akersten (röst), Stuart Devenie (röst), Mark Hadlow (röst), Danny Mulheron (röst), Ross Jolly (röst)

Skapad 2019-12-22 av Priceguy
De som inte kände till Peter Jacksons meritlista när det blev känt att han skulle regissera Ringtrilogien, förstod nog inte varför många fans av böckerna blev så upprörda. De personerna behö...   Läs mer »

mindcooler
2018-02-21
"Vad i helvete var det jag såg nyss?" "Javisstja, Peter Jackson.."

2015-08-02
Inget som tilltalade mig när filmen var ny och den är verkligen inte bättre nu heller. Peter Jacksons sämsta alster, enligt min mening åtminstone.

2015-06-14
Säger som en annan här nedanför, Mupparna på LSD (fast jag skulle nog hellre säga crack) och jag älskar det!
2014-11-02
Detta var inte ens "okej". Man undrar ju vad som gick runt i Peter Jacksons huvud när han gjorde denna filmen. Om jag får fatta mig kort så tyckte jag att det bara var sjukt...på ett dåligt sätt.
Anaythea
2014-05-04
Jackson har fångat konceptet sunkighet på film. Detta gör inte filmen bra, vill jag poängtera, men flodhästen var lite rolig.
Ful_fisk
2014-03-12
Kan vara den grisigaste filmen som någonsin gjorts. Mycket skoj, men även mycket sinnesrubbande.
Jocke_eriksson
2014-02-25
En jävligt skruvad och sjuk film. Men jag uppskattade den ganska mycket. Tidiga Peter Jackson var allt en bäng person.
Jompalompier
2014-01-01
Mupparna på LSD och jag älskar det!
MR-ADOCK
2013-09-08
gäälen rulle.
Ful_fisk
2013-07-27
Den vulgäraste och bisarraste av Peter Jacksons tidiga filmer, vilket inte vill säga lite. Det är väldigt roligt och väldigt groteskt och vissa scener är fullkomligt lysande, inte minst avslutningen. Dock saknar den en viss substans som gör den lite jobbigare att se på än debutfilmen Bad taste (1987) och det nästföljande mästerverket Braindead (1992). Denna dock-film är alltså den svagaste av hans tidiga prestationer, men en fyra räcker det till ändå.