2.4

Vilken jävla cirkus

För ett år sedan förlorade Hugo sin första stora kärlek. Plötsligt händer något oförutsägbart, han bokstavligen ramlar in i en cirkus på dekis ? och när magin rör vid verkligheten, kan vad som helst hända!

Originaltitel Vilken jävla cirkus
Alternativ titel Mending Hugo's Heart
Regissör Helena Bergström
Manus Helena Bergström
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Gustav Lindh, Molly Nutley, Tomas von Brömssen, Aliette Opheim, Johan Widerberg, Evin Ahmad, Vanna Rosenberg, Trolle Rhodin, Marta Oldenburg, Agneta Ehrensvärd, Łukasz Wójcik, Livia Millhagen, Reuben Sallmander, Charlie Gustafsson

2020-12-01
Det är precis rätta ordet: Vilken jävla cirkus. URK!!!
RustyFilm
2020-11-02
Helena Bergströms film om sorgebearbetning i märklig cirkusmiljö blev inte någon succé bland proffstyckarna och antal sålda biobiljetter bara hyfsat. I första delen av filmen måste jag hålla med de kritiska för det börjar extremt kryckigt. Men det tar sig så småningom och blir riktigt sevärt. Och det finns alltid en charm bakom Helena Bergströms tilltag.
produr
2019-06-16
Inte min kopp av te direkt
asasae
2018-12-16
Ett konstnärligt osannolikt teatraliskt drama. En fantasi. En konstig film. En soppa. En enda röra.
Muzzic-Maria
2018-05-05
Hatten av för duktiga Aliette Opheim och hennes förmåga att ta sig an dialekter. Förortsgöteborgska i 'Ettor & nollor' och här.. ska hon tydligen prata östgötska. Har bara en fråga.. VARFÖR I HELVETE DÅ??! Det tillför inte historien nånting för mig, blir bara pajigt och drar ner hela trovärdigheten på en ändå långsökt och sömnig historia. Extremt klichéartat och förutsägbart. Hjälper inte att Molly Nytley och Gustav Lindh är helt okej i huvudrollerna. (Brömssen är alltid bra som vi redan nämnt här) det blir bara en till en jävla soppa. Svag tvåa.
jaffa
2017-11-08
Jag gillar filmen över förväntan. Skådespelarna gör så gott de kan. Det finns en underton som är intressant, en film om livets hårda skola.
rakel_maria
2017-11-05
URUSELT - har de försökt göra en parodi. Nä, fy fan vad dåligt. Alla dessa flashbacks jämt och ständigt filmen igenom osar folkhögskolenivå på film. Sen hur de överanvänder att gå ner till svart när en scen är slut för att visa att tid gått. Vet de inte hur de aska klippa? Hur använda filmisk tid. Pinsamt att denna film fått statligt stöd för att göras, manuset är riktigt låg nivå. Tomas von Brömsen är dock alltid sevärd, även rolig roll av Aliette Opheim som våpet. Men i övrigt - en överstruken geting. Filmen känns gjord av en folkhögskolestudent med stor budget.
Zingostar
2017-10-24
När jag satte mig i biostolen trodde jag inte att detta skulle vara en bra film. Men måste säga att den överträffade mina förväntningar rejält. Gustav Lindh och Von Brömssen glänser i varje scen. Speciellt Lindh tror jag har en stark framtid inom skådisyrket. Det är mycket nära en fyra men några scener drar ner helheten och Widebergs karaktär plus en irriterande karikatyr av en rysk cirkusarist drar ner helhetsintrycket också. Dock en väldigt underskattad film som i mitt tycke är bättre än Bergströms senaste regi-film En underbar jävla jul.
Hogman
2017-10-20
Upp o ner är det, Johan Widerberg är överspelad och inte rolig alls, Von Brömssen däremot bra. Lite mysig och sorglig ibland. Hade förväntat mig klart sämre, den letar sig upp till en trea.
iBoy
2017-10-03
En tvåa i betyg känns jävligt generöst. Första akten gör alla fel som en nybörjarkortfilm på en filmutbildning brukar göra. Asså tyvärr. Nej. Det räddas ut upp till nivån "uthärdligt" tack vare många bra skådespelare som kämpar med att göra det bästa av ett katastrofmanus.