3.2

Villervallavillan

Familjen Blanding bor i en pytteliten våning i New York. De bestämmer sig för att flytta ut till landet, men upptäcker snart att köpa, bygga och bo i ett eget hus är lättare sagt än gjort.

Originaltitel Mr. Blandings Builds His Dream House
Regissör H C Potter
Manus Norman Panama, Melvin Frank, Eric Hodgins
Genre Romantik, Komedi, 40-tal
Skådespelare Cary Grant, Myrna Loy, Melvyn Douglas, Reginald Denny, Louise Beavers, Ian Wolfe, Connie Marshall

KimEkberg
2015-02-19
har ju sin diskreta charm, men kanske inte tillräckligt.
TomSawyer
2009-11-15
Historien må knappt ha styrfart, men Grant & Myrna är iaf lika charmerande som vanligt. Även om man alltid dras med känslan av att den sistnämnda är otrogen när hon är med någon annan än William Powell
Czechflash
2007-12-19
Cary Grant är bra som vanligt, men Melvyn Douglas är nog bäst med sina sköna kommentarer. Tyvärr är filmen inte så bra eller rolig som man skulle kunna önska sig. Rekommenderar istället "Mr. Hobbs Takes a Vacation" med James Stewart som har liknande upplägg, men mycket roligare.
NHL
2007-12-18
Cary Grant är alltid gemytlig i sina roller, så även här. Dock tycker jag att den är långt ifrån den bästa av hans filmer. Känns som om han har mer att ge. Melvyn Douglas i rollen som den kritiske advokaten är skön med sina kvicka kommentarer. En rätt genomsnittlig Grant-film.
Bomkia
2005-05-26
Underhållande och charmig komedi mde Grant i sin vanliga form. Roligt också att se en husbyggar/fixa-film som inte känns totalt tillkonstlad.
CinemaniaC
2004-07-14
Rolig film med en Cary Grant i toppform.