4.1

Vincent

En av Tim Burtons tidiga kortfilmer. Dockfilm om en ung pojke som vill vara precis som den klassiske skräckfilmsskådespelaren Vincent Price. Han har absurda dagdrömmar vilket oroar och retar hans mamma.

Originaltitel Vincent
Regissör Tim Burton
Manus Tim Burton
Genre Kortfilm, Animerad, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Vincent Price (röst)

supermancover
2016-04-30
Förstår att den är bra, men den ger mig otroligt mycket obehagskänslor så därför kan jag inte riktigt njuta av den. Förstår också att det är meningen, men jag tyckte inte att det kändes okej. Därför blir det inte högre än en trea.
andmoreagain
2016-03-08
Jaha...den här sa mig typ ingenting.
saggesaliv
2015-11-25
Den vinner pluspoäng från min sida på berättandet. Jag är väldigt svag för rim. Något charmig historia och trevliga Burton animationer. 57/100
Solidus
2014-01-26
Jag älskar Tim Burtons animeringsstil och nu när jag har tagit del av några filmer med Vincent Price uppskattar jag ”Vincent” mer än tidigare. Det är snygg och atmosfärsikt. Redan här märks det att Tim Burton kommer bli en framtida regissör som kommer leverera kvalitetsfilm till sin publik.
Rehn108
2013-09-07
Oerhört bra! Jag vet inte om jag någonsin skulle kunna förmå mig till att ge en kortfilm betyg 5, så fyran får ses som ett toppbetyg.
hestret
2013-08-03
Lite charmig film. Bra berättande och bra porträtt av barndom, bra atmosfär. Animationen tycker jag dock är lite under medel och det känns inte direkt unikt. Men det är en dos av Burton som är rätt lagom, i motsats till hans långfilmer. Betyget är en stark medeltrea.
Hitschmidt
2013-01-25
Fantastiskt fin kortfilm.
NtoNW
2012-12-30
Faktiskt ganska bra animation efter en av Tim Burtons egna dikter. Och läst av Vincent Price, vilket ger en extra dimension.
amotherscrime
2012-12-17
Mörkt, udda och fascinerande. Mycket fin liten dikt/historia.
Taandborste
2012-12-16
Udda och charmigt, som skapelser av Burton ska vara!