2.1

Vinnare och förlorare

Fredrik kämpar för att bli en framgångsrik travkusk. Samtidigt är han ensamstående pappa till dotterna Magda. Han har svårt att få livet att gå ihop. Detta förändras då han möter Helena och steg för steg upptäcker vad som är viktigt i livet. Till slut kommer han också på vad som kan få honom att vinna och han bestämmer sig för att tävla - en sista gång.

Originaltitel Vinnare och förlorare
Regissör Kjell Sundvall
Manus Sara Heldt
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Björn Bengtsson, Samuli Edelmann, Märta Ferm, Daniel Gustavsson, Frida Hallgren, Torbjörn Jansson, Stig H Johansson, Mona Malm

päronanton
2018-03-02
En gullig film, med bra musik!
Spaderfyra
2015-12-25
Gillar man travsport (som jag) är filmen helt OK. Men... med bästa vilja i världen kan det ändå inte bli mer än en tvåa.
Xenox
2012-07-16
En barnfilm som inte var speciellt underhållande.
FabianBom
2012-07-07
skäms över den manliga skådespelaren som har huvudrollen, usel film, korkad ide, dåligt manus, fan vill se en film om trav...räcker de finns v75 usch
Gigi1943
2012-01-29
Oups, så dålig var den väl inte, jag skulle vilja säga att den var småtrevlig, men så har jag också en liten fot i travvärlden. Visst kan man se den samtidigt som man fikar, det gick också att höra replikerna utan hörapparat - bara DET, mina vänner!
TheHorrorfan
2011-06-29
Värdelös.

2010-09-15
Fånig och dryg att titta på...
oo7
2008-07-18
Otroligt seg. Vid hotellfrukosten häromdagen så var det två tanter som levererade lika många ord på två minuter som hela den här filmen. Meningslös och stelt spelad. Undantaget Frida Hallgren som visade, med fin mimik och ögonspel, en äkthet i agerandet (trots sin otacksamma roll).
Mat1az
2008-06-25
Rätt patetisk och lätt att räkna ut på förhand, man vet oftast exakt vad som kommer att hända. Dåliga skådespelare, totlat sönder-moraliserad och pinsamt dåligt slut som ska va så där "putti-nuttit". Svag tvåa!
Jennyshima
2008-06-24
Helt ok men inget jag vill se om. JAg tycker dock om skildringen av det moderna Sverige där en majoritet av människor spelar eftersom det tror att de ska vinna stort. Få gör det. Frida Hallgren är bäst.