2.7

Vinterkyss

Victoria är en svensk läkare som bor med sin man och deras son. När sonen dör flyr hon till en liten by i Nordnorge. Där tvingas hon att konfronteras med sina egna skuldkänslor när en ung pojke hittas död.

Originaltitel Vinterkyss
Regissör Sara Johnsen
Manus Ståle Stein Berg, Sara Johnsen
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Annika Hallin, Kristoffer Joner, Göran Ragnerstam, Linn Skåber, Fridtjov Såheim, Trine Wiggen, Michalis Koutsogiannakis, Mina Azarian, Jade Francis Haj, Axel Zuber

Xenox
2012-07-27
En ganska tråkig film. Handlingen känns rätt trist.
Rele
2010-12-03
En film som är nära en trea. Med flera duktiga skådespelare och med en duktig regissör skulle man nått ett högre betyg.
Razzel
2010-11-27
Underskattade Annika Hallin är väldigt bra i denna finstämda film.
snyggpelle
2010-04-30
En bra film, men inte mer än så. Den kan kännas lite seg emellanåt, men det finns scener som är väldigt gripande enligt mitt tyckte. Den är godkänd, en trea.
groundhurst
2007-08-22
Bra film...

2007-01-16
Norsk/svenskt drama om en moder i Stockholm som förlorar sitt barn och flyr till Norge. Handlingen känner man igen och har redan sett så många gånger tidigare i bättre tappningar. Upprepningar av detta slag känns bara tröttsamt att se och när ingenting i filmen egentligen fungerar bra så har filmen inte mycket att erbjuda. Dåligt och uttjatat manus med taskiga dialoger, bristfälligt skådespel och färglöst och intetsägande regiarbete bidrar till att detta är en film som man bör undvika.
drak
2006-11-21
rätt gripande här och där men det fattas nåt.
Gitarrmongot
2006-09-28
Finstämd liten pärla. Med Jeff Buckleys version av Hallelujah på slutet. Kan det bli mycket bättre?
superzelda
2005-09-11
Kunde blivit så mycket bättre om dom orkat lägga ner mer känsla i filmen, mer bakgrund, och handlingen känns väll egentligen inte så storartat eller märkvärdigt direkt. Dessutom är klippen lite jobbiga, men hursomhelst så funkar den ändå om man vill ha en lugn film att vila ögonen på, med vacker bild och vacker musik.
Åsaaa
2005-03-24
Känns som en dålig TV-serie till att börja med men blir bättre mot slutet. Bra musik.