2.8

Violence Jack: Evil Town

En jordbävning har raserat Tokyo. Nu finns det tre sektioner; A, B och C, som är inlåsta i underjorden och slåss mot varandra. Sektion A gräver fram Violence Jack från ett hålrum. Han är en jätte med en gigantisk fällkniv. Han bestämmer sig för att slåss för tjejerna i C-sektionen, och försvara dem mot A- och B-sektionen.

Originaltitel Baiorensu jakku: jigoku-gai-hen
Regissör Takuya Wada
Manus Takuya Wada
Genre Science Fiction, Thriller, Animerad, Anime, 80-tal
Skådespelare Minako Arakawa (röst), Issei Futamata (röst), Kiyoshi Kobayashi (röst), Maya Okamoto (röst), Run Sasaki (röst), Shigezô Sasaoka (röst), Hiromi Tsuru (röst), Norio Wakamoto (röst), Kappei Yamaguchi (röst), Ken Yamaguchi (röst)

Skapad 2019-12-08 av maldoror
Tokyo har drabbats av en ödeläggande jordbävning. Filmen utspelar sig i een postapokalyptiskt underjordisk håla under den förfallna staden där den mänskliga godheten tycks ha försvunnit tillsa...   Läs mer »

Stan
2018-05-27
våldtäkt, tarmar, huvuden och lemmar som går av, kannibalism, demoner, hårdrock. sjukaste jag sett
100tonvalspäck
2012-01-25
Absolut bäst av de tre, även om det inte är en fantastisk prestation. Den mest välgjorda och intressanta delen helt enkelt, men alldeles för billigt provocerande.
rootical
2008-09-30
brutal och våldsam
yangbo
2007-04-19
inte jätte bra, men räcker med nöd och näppe precis upp till en 4a, för jag vill få fler action anime rekommenderade till mig, och det här är fan 1986!!! det är ändå bra för att vara innan
idd
2007-02-23
tecknat e iofs inte riktigt min grej men jack e fan ganska töntig..
maldoror
2006-12-28
Riktigt bra. Överaskande bra i vissa avseenden faktist. Jag har sett den brittiska utgåvan som irriterande nog är klippt och dessutom bara har engelsktdubbat tal. Det funkande visserligen men jag skulle ändå bli riktigt glad om kom över den oklippta version. Filmen är ordentligt rå redan som klippt. Som jag har förstått det finns endast en italiensk utgåva som är oklippt och den har också japanskt tal men ingen engelsk undertext. ------ Se min recension av filmen.
FilmGuden
2005-07-14
Den bästa i mini - serien. Inget av sann kvalité, men gillar man rått och ganska magstarkt våld med en hyggligt cool anti - hjälte så är detta något att se. Lite instängd Miljö dock.
Docklands
2004-09-12
Älskar den här filmen, skulle vara guld om det skulle göras en spel film på den, men det är lite för mycket att hoppas på anntar jag