Violent Night

När en grupp legosoldater bryter sig in i en rik familjs hem på julafton, och tar alla som gisslan, är teamet inte förberedda på en oväntad motståndare: Jultomten.

Originaltitel Violent Night
Regissör Tommy Wirkola
Manus Pat Casey, Josh Miller
Genre Komedi, Action, 2020-talet
Skådespelare David Harbour, John Leguizamo, Alex Hassell, Alexis Louder, Cam Gigandet, Edi Patterson, Beverly D'Angelo, Leah Brady, Alexander Elliot, Brendan Fletcher, André Eriksen, Mike Dopud, Mitra Suri, Stephanie Sy

vonadel
2024-02-20
Ligger efter med att föra in här. Därav att det kommer julfilmer nu. Blev bara två st denna gång. En familjefilm, och så denna då. Den här var den bättre av dem. Harbour gör det bra och en lite kul idé också. Ganska brutal ibland. 6/10
Hanness
2023-12-22
Mycket rolig film, ovanligt med komedier som faktiskt bjuder på skratt numera.
2023-11-04
Allt har setts förut med både bättre och sämre resultat. Våldsam välgjord underhållning som förvaltar arvet efter Die Hard en gång till.
2023-09-11
Premissen är ju rolig, och filmen är underhållande, men kanske inte så speciell som det fanns potential till. Lite känns det väl som att man använder premissen som en ursäkt för att få göra ytterligare en Die Hard-kopia, och det får man hemskt gärna göra för min del, ursäkt eller inte, och det här är en bra Die Hard-kopia. Tomten är en kul variant på McClane, och en del julhumor går hem, men mest är det som actionfilm den levererar. Man har samlat ihop ett helt okej persongalleri, och Brendan Fletcher är i synnerhet kul som illmarig henchman. Det blir brutalt och julfilmsklyschigt om vartannat, och det fungerar alldeles utmärkt
Rune2000
2023-08-08
En välgjord action med tydlig koppling till Die Hard, både i handling men även i julstämning. David Harbour är bra i huvudrollen som tomten men jag hade gärna kortat ner speltiden med 10-15 minuter för att skapa en jämnare flyt i handlingen.
Dream
2023-03-22
Remake på en remake och på en 5:e remake och vi har en galen tomte 3.0 igen... Eller något sånt, men den hade behövt vara 5.0 istället. Visst detta är kul, fast ändå lite mähe var detta allt? Den hade behövt vara lika galet som vissa "Stranger Things" avsnitt fast värre för att vara något extra.
Suzolid
2023-01-14
Lätt bäst i sin smala genre!
araka
2023-01-14
Uppfriskande!
Kiamal
2023-01-07
Ojämn. Tramsig. Positivt rå. Stundtals skön. Det obligatoriska woke-elementet med blandfamiljen känns forcerat, relationen känns inte trovärdig - stör upplevelsen genom hela filmen.
apelsin
2023-01-06
Tycker inte skämten var roliga, ganska så jobbig och tramsig film, når inte riktigt upp till en tvåa