2.7

Violet

Violet har en framgångsrik karriär i filmbranschen, men hon har också en inre kritisk röst som hela tiden hindrar henne från att försöka förverkliga sina drömmar och hitta lyckan. Hon bestämmer sig för att till slut en gång för alla ta sig an kampen mot sina egna negativa tankar.

Originaltitel Violet
Regissör Justine Bateman
Manus Justine Bateman
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Olivia Munn, Luke Bracey, Justin Theroux (röst), Dennis Boutsikaris, Erica Ash, Zachary Gordon, Todd Stashwick, Bonnie Bedelia, Peter Jacobson, Jim O'Heir, Simon Quarterman, Laura San Giacomo, Rob Benedict, Keith Powers, Cassandra Cardenes, Al Madrigal, Rain Phoenix, Colleen Camp, Jason Dohring, Jordan Belfi, Federico Dordei, Matt Ingebretson, Liliana Mijangos, Brooklynn MacKinzie, Jakari Fraser, Mason Wells

2022-09-15
Den här filmen bygger på ett intressant grepp som kanske inte alltid känns helt cinematiskt, men som jag ändå tycker fungerar på det stora hela. Lite rörigt kan det bli ibland, men det är nog också en del av tanken, och stundtals känns det här träffsäkert. Handlingen och intrigerna känns dock lite väl simpla och allt faller på plats alldeles för lätt. Effekten av det blir snarast att filmen förminskar det problem den vill skildra. Men jag var engagerad i huvudpersonen hela vägen, och ger extra plus för det man försöker göra. En lite svagare trea