2.2

Viral

Efter att ett virus utplånat majoriteten av befolkningen, måste en ung kvinna försöka skydda hennes infekterade syster.

Originaltitel Viral
Regissör Henry Joost, Ariel Schulman
Manus Christopher Landon (II), Barbara Marshall
Genre 2010-tal, Drama, Skräck, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Sofia Black-D'Elia, Analeigh Tipton, Travis Tope, Michael Kelly, Machine Gun Kelly, John Cothran, Stoney Westmoreland, Linzie Gray, Judyann Elder, Philip Labes, Brianne Howey, Alexa Fischer, Brendon Eggertsen, Jennifer Say Gan, Matt Knudsen

AlbinWesley
2016-09-11
Instämmer med de positiva rösterna snarare än de negativa. Gillar den starka dramatonen som filmen har, det gör den jordnära, vilket är en bra sak för body horror som genre - den frodas i det jordnära. Inget överrumplande mästerverk men bland det bättre i sin fåra, på senare år.
Tuuna
2016-08-15
Osmarta karaktärer, seg handling, och miss totalt i emotionella scenerna.
PeterTheW
2016-08-09
Den snyopsis som står skriven stämmer inte riktigt. Jag är grymt positivt överraskad. Viral är på pappret en "sink or swim"-film. Okända regissörer, stram budget och någorlunda okända skådisar i en genre som är ganska sönderhackad (även om jag älskar den). Som tur är gör man väldigt mycket rätt. Det är välspelat, snyggt, nervigt, spännande och rätt obehagligt även om man kanske använder sig av "titta-genom-nyckelhålet"-jump scares två gånger för mycket. Stark trea.
Engravadlax
2016-08-04
Meh.
Djason
2016-08-03
Överraskande bra och spännande, snygga effekter och bra skådisar. En så där härlig film som man bara blir glad över att träffa på.