2.1

Virgin Territory

När pesten börjar härja i Florens flyr ungdomar ut från staden till landsbygden. Väl där utvecklar sig intrikata kärlekshistorier.

Originaltitel Virgin Territory
Alternativ titel Guilty Pleasures, Angels and Virgins, Decameron: Angels & Virgins, Chasing Temptation, Medieval pie
Regissör David Leland
Manus David Leland
Genre 2000-tal, Drama, Äventyr, Komedi, Romantik
Skådespelare Hayden Christensen, Mischa Barton, Christopher Egan, Tim Roth, Silvia Colloca, Rupert Friend, Coral Beed, Kate Groombridge, Rosalind Halstead, Maimie McCoy, Nigel Planer, Matthew Rhys, Craig Parkinson, Clive Riche, Elisabetta Canalis, Chiara Gensini

JimCarrey
2013-03-28
Extremt pruttig men ganska fin. Påminner om shakespeare in love och moliere. Och i bästa fall Canterbury Tales hehe 2+
KyLLo
2012-12-14
Ett totalt misslyckat försök att kombinera historiskt kostymdrama med äventyrsfilm och billig sexkomedi. Löjlig och saknar såväl trovärdighet, som känsla och personkemi. Nej, den här får mig att påminnas om Bolero med Bo Derek. En annan kalkon.
h9202j
2012-03-11
Inget speciellt med denna, men helt okej ändå. Och Christensen är grymt snygg. Så en bra har-absolut-inget-att-göra film.
Gröne_Orm
2012-01-01
Ibland ligger det filmer i mina listor som jag inte begriper hur de hamnat där. Varken genre, manusförfattare eller någon skådis verkar vara något som jag har bestämt mig för att titta extra på. Men trots sina många brister finns det något sympatiskt över den här som gör att jag inte kan sätta en etta. Hayden Christensen sköter sig och Tim Roth glänser.
LuxLisbon2
2011-11-06
Fyllde sin roll som bakisrulle. Längtar tills den dag jag har pojkvän och inte längre är så frustrerad att blir jag blir kåt av "American Pie goes 1500-tal".
Robkiller
2011-06-07
Inte mycket de gör rätt i den här filmen, men har sett mycket värre.
aud
2010-07-22
Hade nog gjort sig bättre som porrfilm.
Gialloblu
2010-04-22
American Pie goes 1500-tal..
Norea
2010-02-26
ääääeeeeee!!!!!!!!
GinNTonic
2009-08-07
Verkligen en bagatell till film och knappast trovärdigt att alla på den tiden var så heta, men det kan jag gärna bortse ifrån och låta ögonen fröjdas. Perfekt för en mysig kväll med flickan.