2.2

Visions of Europe

En regissör från varje medlemsland gör en 5 minuter lång kortfilm om EU.

Originaltitel Visions of Europe
Regissör Jan Troell, Peter Greenaway, Aki Kaurismäki, Bela Tarr, Tony Gatlif, Fatih Akin, Barbara Albert, Christoffer Boe, Aisling Walsh, Theo van Gogh, Sharunas Bartas, Stijn Coninx, Francesca Comencini, Malgorzata Szumowska, Damjan Kozole, Laila Pakalnina
Manus Jan Troell, Peter Greenaway, Aki Kaurismäki, Tony Gatlif, Fatih Akin, Barbara Albert, Christoffer Boe, Sharunas Bartas, Stijn Coninx, Malgorzata Szumowska, Damjan Kozole, Laila Pakalnina, Priit Pärn, Arvo Iho
Genre Drama, Komedi, 2000-tal

Taliah
2008-09-09
Peter Greenaway, Bela Tarr och Fatih Akin var riktigt bra men det var en hel del ganska intetsägande också.
DanielMott
2008-06-17
Nästan omöjligt att sätta betyg på en sån här samling, men idén är rolig och några filmer var inte så tokiga.
Death
2008-05-07
Svag 3:a för Troells bidrag. Inte sett de andra.
Nemralis
2008-01-21
Inte hört mycket om den här filmen och upplägget verkar inte helt dumt, så den tippade 1:an förvånar mig. Måste få tag i den.
robert_akesson
2007-06-09
Väldigt ojämnt. Några delar är riktigt bra medan andra är HELT meningslösa.
LuonasTaemrem
2006-12-17
Det här var riktigt dåligt och det är bara några få ljusglimtar som gör att jag klarar av att ge den godkänt, men det är fortfarande knappt. Tarrs var den bästa.
rayek
2006-09-13
Har bara sett Greenaways bidrag.. får se om det blir resten snart.
superjudgen
2006-05-07
bättre än schlagerfestivalen.
Hedde
2006-05-01
hmm, blev knepigt att betygsätta när det är flera filmer av väldigt varierande kvalité...
Hangaround
2006-01-11
Greenaways lilla grej är påtagligt trevlig.