3.4

Visitor Q

Dottern har stuckit hemifrån och försörjer sig som prostituerad, medan sonen regelbundet misshandlar sin mor som flyr in i drogberoende. Fadern är en mer ambitiös än begåvad dokumentärfilmare som en dag bjuder in en främmande man till sitt hus. Visitor Q är en samling tablåer som skildrar alla tänkbara perversioner och människans mest primära instinkter.

Originaltitel Bijitâ Q
Regissör Takashi Miike
Manus Itaru Era
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Kenichi Endo, Shungiku Uchida, Kazushi Watanabe, Jun Mutô, Fujiko, Shôko Nakahara, Ikko Suzuki

Skapad 2019-11-01 av niebaotan
Filmen kretsar kring en familj, en fader som är en misslyckad tv-reporter som har sex med sin prostituerade dotter, sonen blir grovt mobbad i skolan och lägger sitt raseri på sin moder som han dagl...   Läs mer »

Korben_Dallas
2016-08-26
Jo den är ju rätt söt och fin om man ser mellan raderna. Pappan är helskön. Fin eftertext låt.
Ghostface
2016-05-04
Avslutningens explosiva urartning fick mig att skratta till men i övrigt ger inte de introverta perversionerna och karaktärernas underkastelse mig särskilt mycket när det kommer till japansk filmkultur föredrar jag i så fall psykotiska yakuzas.
PapaUbu
2014-12-14
Ja, vad skall man säga? En sjuk fantasi, ett samhälle i förfall, och humor på det? Inte många regissörer hade lyckats.
BrutusBeefcake
2014-04-08
Riktigt rolig ibland, skrattade högt åt många av karaktärernas rader, dessutom är Visitor Q helskön. Men någonting saknas för högre betyg.
Hindsight
2012-08-29
Fantastiskt rolig i all sin perversitet.
MigSkabb
2012-04-22
Dafuck did i just see?
TheJack
2012-03-17
Stundtals är den väldigt rolig ("This is like a festival!"). Dessutom är kritiken av reality-TV och kapitalismens krafter både skojig och stundtals bitande. MEN, varför måste filmen vara så bedrövligt ful och amatörmässigt gjord? Ibland känns det också som att det blir lite väl mycket provokationer bara för att. Men den är ju intressant, och bitvis tycker jag ju mycket om den. En trea (om än i det svagare laget) känns således inte helt orimligt
Taliah
2012-02-13
Fin liten film om människans destruktiva sidor med ett ganska gulligt budskap trots all misshandel, knark, våldtäkt, incest, nekrofili och slakt.
Supernaut
2012-02-02
Miike lyckas få diverse hemskheter att bli både hjärtvärmande och skrattframkallande. Spelar framgångsrikt på hela känsloregistret.
themodest
2011-12-10
Bisarr film gjord i Pasolinis anda. Precis som Salò en film som räcker att ses en gång.