2.8

Visitörerna

Av misstag förflyttas den modige riddaren Godefroy och hans väpnare Jacquoille 871 år framåt i tiden. Det blir en kulturkrock utan dess like när det dåtida feodalsamhället möter den nutida högteknologin!

Originaltitel Les visiteurs
Alternativ titel The Visitors
Regissör Jean-Marie Poiré
Manus Christian Clavier, Jean-Marie Poiré
Genre Komedi, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Jean Reno, Christian Clavier, Valérie Lemercier, Marie-Anne Chazel, Christian Bujeau, Isabelle Nanty, Gérard Séty, Didier Pain, Jean-Paul Muel, Arielle Sémenoff, Michel Peyrelon, Pierre Vial, François Lalande, Didier Bénureau, Frédéric Baptiste, Pierre Aussedat, Tara Gano, Stéphanie Marie

Ghostface
2021-01-02
En riktig skrattfest.
Raimo_1985
2018-06-24
Lite fånig men vad fan, alltså jäklar vad rolig den här var! Det trodde jag aldrig. Jag tokgarvade och spolade tillbaks flera gånger för att se vissa scener om igen. Plus Jean Reno, han är helt otrolig bara i sin uppenbarelse. Stabil fyra!
StaffanE71
2017-12-25
Ja, behållningen är Jean Reno och fransk humor. Det duger gott. En 3'a.
Dutch
2017-08-11
Clavier var ju sanslöst rolig!

2016-08-14
4?-2?--4.
Ihsahn
2014-12-25
Usch vad dåligt det här var
2014-12-09
En fransk komedi som visar upp den franska humorn när den både underhåller och fascinerar. Scenen när de slår sönder bilen i tron att det är ett monster är riktigt underhållande på det sätt som bara fransmän kan få det att se ut. Jean Reno och Christian Clavier är kul i sina roller som medeltidamän förflyttade till vår tid. 3+
2014-08-10
Barnsligt underhållande där kulturkrockarna avlöser varandra. Lite väl skrikigt och hysteriskt för att hålla hela vägen och den kvinnliga huvudrollen var verkligen en enerverande karaktär.
Ful_fisk
2013-03-09
Rätt barnslig familjekomedi, men den klarar sig på en dos charm och den imponernade rappa dialogen. Vilket tempo! Helt okej.
Jespro
2013-02-16
Fräck och fantastiskt underhållande. Jean Reno är lysande som den stoiske men ändå så fånige karaktären.