2.5

Vita lögner

En familjefar som hela tiden ljuger och krånglar till det för sig både vad gäller privatliv och affärer.

Originaltitel Vita lögner
Alternativ titel White Lies
Regissör Mats Aréhn
Manus Mats Aréhn, Rolf Börjlind
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Jessica Zandén, Fredrik Åden, Tomas Norström, Lasse Pöysti, Jesper Christensen, Marianne Hedengrahn, Elmer Green, Elaine Sjöberg, Lars Engström, Lakke Magnusson, Benny Hansen, Christoffer Bro

2018-10-21
seg om jag mins rätt...
2018-01-06
Peter Haber i sitt fulla esse.
Hypostas
2015-06-12
Riktigt seg film, faktiskt.
2013-06-09
Vita lögner är i grunden en tragisk historia som kretsar kring en mans storhetsvansinne, men den är berättad med en hel del värme också. Peter Haber spelar aristokraten som med lögner försöker förverkliga sina storslagna drömmar samtidigt som han till varje pris vill hålla ihop familjen och uppfostra sonen till en fin samhällsmedborgare. Även om manuset inte håller toppklass, så är det en vacker svensk film att titta på. Svag trea.
Bomaniac
2013-03-31
Charmig och tragikomisk. Peter Haber briljerar! Han har förmågan att kunna spela både komiska och allvarsamma roller.
Xenox
2012-07-14
Charmig 90-tals film. Svag trea.
apelsin87
2011-09-16
dålig
FilmGuden
2008-01-15
Typisk allt - går - bara - åt - skogen film. Men Peter Haber bär sådan värme, och tyckte aldrig den var tråkig. Stor tragikomik, och slutet lyfte en aning.
monsterpop
2007-12-09
subjektlösa satser är fint, men att inte bjussa på ett predikat är lite snålt..
Bonebreaker
2006-10-12