3.2

Vittnet måste tystas

Jack är ljudtekniker och ger sig ut i natten för att spela in ljudeffekter till en skräckfilm. Det han fångar upp på bandet är dock tillräckligt skrämmande i sig - ett riktigt mord. Det finns dock höga politiska krafter som till varje pris vill tysta det enda vittnet.

Originaltitel Blow Out
Regissör Brian De Palma
Manus Brian De Palma
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare John Travolta, Nancy Allen, John Lithgow, Dennis Franz, Peter Boyden, Curt May, John Aquino, John McMartin, Deborah Everton, J Patrick McNamara, Missy Cleveland, Roger Wilson

2019-02-26
Trean är ganska svag, filmen känns verkligen svajig som andra också påtalat. Men jag gillar verkligen grejen och det är snyggt att följa hur han pusslar ihop allting och jag känner mig aldrig säker på var filmen ska ta vägen så är hyfsat underhållen filmen igenom. Men det är saker som inte alls funkar för mig, relationen känns krystad och platt t.ex. Men nog med småsaker som ändå lyfter till en trea, även om den är rätt svag.
2017-10-24
djonipony
2017-01-25
Såg om nu, 10 år efter att ha betygsatt den här. Visste inte att jag hade sett den. Håller helt ok än.
Zebulonm
2017-01-08
En gammal rulle som duger men nancy allen e ju pinsamt kass i sin roll.
andybrando
2016-10-05
Spännande och fängslande nästan hela tiden men försvagas av logiska kullerbyttor samt De Palmas förkärlek för tillkrånglat foto.
MaxMackan
2016-09-23
Svajig film som pendlar friskt mellan tvåan och fyran i betyg under filmens speltid. Till sist är det en knapp trea tack vare ett isande coolt slut. I övrigt lite pajigt, förlegat och stereotypt även om fotot och en del scener är bra.
AlbinWesley
2016-06-01
Mycket bra! Finns mediokert skådespel men Travolta gör det riktigt bra. I sin enkelhet spännande, mycket välgjort.
Jamesa
2016-06-01
Helt ok gammal rulle.
mstified
2015-12-21
På 80-talet definitivt en fyra, men nu är den inte värd mer än en tvåa. Nancy Allen spelar så dåligt att jag blir illa berörd, Lithgow är inte mycket bättre. Det är fullt av logiska hål och det är pinsamt mest hela tiden. Enda behållningen är John Travolta.

2015-12-20
Jag gillade gialloinfluenserna och inte minst det fantastiska fotot, man sitter bara och njuter.