2.6

Viva Hate

Daniel, ett stort Morrissey-fan, startar bandet Viva Hate för att få uppmärksamhet från världen, och då framförallt från sin mor som bara bryr sig om hans äldre bror Tommy. Trots att Tommy inte är mycket mer än en enkel tjuv är han mammas ögonsten, medan Daniel bara tycks vara resultatet av ett engångsligg.

Originaltitel Viva Hate
Regissör Jens Lien
Manus Peter Birro
Genre Drama, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Tom Ljungman, Lena Endre, Anastasios Soulis, Peter Andersson, Mandus Berg, Olov Larsson, Anna Åström, Lisette Pagler, Wilhelm Johansson, Johannes de Lima, Christopher Wagelin, Denice Ljunglöf, Ebbot Lundberg, Malin Morgan, Nanna Blondell

AlbinWesley
2016-04-01
Det är ju inte direkt ett av Peter Birros skarpaste manus... men framför allt haltar regin och då inte minst skådespelarregin där de mer oerfarna skådespelarna svajar ganska rejält. Tja det gäller väl en hel del annat av iscensättandet också. Jag irriterar mig på jättemycket verkligen. Men jag gillar några saker också, tror jag.
Zipper
2015-08-03
Omöjlig att se klart.
Catwalker
2015-07-22
Rolig liten karamell. visst är det ytligt men aldrig trist, härlig rekvisita, musik och tidsanda. Och peter andersson lyfter ju allt han är med i ett snäpp eller två, alltid en favorit.
perrrvo
2015-04-15
Bara det faktum att huvhdkaraktären talar stockholmska, i en serie som skall vara göteborgsk går fett bort.
dileva
2015-03-26
otroligt löjligt. den här serien borde sänts på nickelodeon istället för svt
ithica
2015-03-11
Peter Birro är tydligen en minst lika kass skribent som bror sin. Det är pretentiöst. Allt är kliché. Uselt skådespeleri, förskräckligt manus, dålig tidsuppfattning, och så oerhört jävla förutsägbart. Ingen karaktär har något unikt eller speciellt inom sig, alla är stereotyper. Jag kom ca 6 minuter in i avsnitt tre och tänker ej se mer. Fd crustpunkaren i mig kunde inte annat än skrika inombords till en Martyrdöd-patch på 90-talet. För att inte tala om alla throwies och pieces signade med 2014 eller 2013 som man skymtar var stans. OCH VAD FAN VAR GREJEN MED DEMONSTRATIONEN UTANFÖR PORRBUTIKEN H E R R E G U D HUR MÄRKER MAN INTE 13 TJEJER SOM VRÅLAR OCH SPRAYAR STOPPA PORREN PÅ FÖNSTRET MITT PÅ BLANKA DAGEN. Uselt. Herregud.
carnevil
2015-01-21
Helt omöjligt att se klart. Pretentiöst och amatörmässigt på samma gång. USCH!
skinnyskaller
2015-01-13
Spelar ingen roll om det hiskeliga överspelet eller det gräsligt dramatiska manuset är ett resultat av inkompetens eller om tanken var att det skulle symbolisera "Göteborgsindiens känslomässiga berg-och-dalbanor" (eller något liknande trams) – det här lämnar mig fullkomligt oberörd i vilket fall. Precis som indiepopen i sina bästa stunder kan få det att verka som att ens liv står och faller med en låttext, så finns det också en motsatt sida av spektrat som bara utgörs av gimmicks utan substans. Guess where this shit belongs. Kudos till fint foto och snygga miljöer – men detta är själva definitionen av medelmåttighet.
davvelitooo
2015-01-11
Härlig serie
Taandborste
2015-01-11
Snygga kläder och bra musik. Trevlig miniserie.