1.3

Vlad

Död och själslig plåga förföljer tre amerikanska studenter som besöker Carpathian, det bergliga hemlandet av Vlad Tep Drakul.

Originaltitel Vlad
Regissör Michael D Sellers
Manus Michael D Sellers
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Billy Zane, Paul Popowich, Kam Heskin, Nicholas Irons, Brad Dourif, Francesco Quinn, Monica Davidescu, Iva Hasperger

dudson
2019-03-29
Så usel att den blir underhållande. Sen är ju Vlad en sån grym badass skurk så just det kan inte misslyckas. plus att Billy Inzane springer runt med en porr- muchee och basker är komedi på hög nivå åxå#) 1+
fridenpaden
2016-07-13
När en vampyrfilm spelas in i Rumänien då brukar den bli dålig. Det här är bara larv. Skådespelarna är inte så dåliga, de har bara ett dåligt manus att arbeta med. Undvik.
2014-11-23
En film som säkert skulle kunna förbättras på de flesta områden men som har en sådan intressant och för mig fascinerande handling att man kan bortse från i alla fall en del av filmens svagheter. Helt klart en film som håller sig över genomsnittet inom denna genre. Filmad på plats i Rumänien!
Robkiller
2014-03-03
Berättelsen om Vlad pålspetsaren. Överlag rätt så oengagerande med risig handling och taffliga skådespelare. Håller väl ändå intresset uppe och är inte helt usel för att vara såpass lågbudget, kan väl få duga.
Xenox

2011-07-16
Så jävla oengagerad.
Ultimateoneee
2010-11-11
Inte mycket till vampyrfilm.
Sim88
2010-09-19
Varför behöver expertnördarna på området berätta de mest grundläggande saker för varandra?
83-Echoes
2010-06-29
En av det sämsta vampyr filmerna såm gjorts, till och med en av det sämsta filmernas som gjorts överlag.