3.2

Von Ryans express

Ryan är en amerikansk krigsfånge, som under andra världskriget leder sina medfångar på en farlig flykt från Italien till Schweiz jagade av tyskarna. Allt går inte så smidigt.

Originaltitel Von Ryan's Express
Regissör Mark Robson
Manus Wendell Mayes, Joseph Landon
Genre Drama, Action, Äventyr, Krig, 60-tal
Skådespelare Trevor Howard, Frank Sinatra, Raffaella Carrà, Brad Dexter, Sergio Fantoni, John Leyton, Edward Mulhare, Wolfgang Preiss, James Brolin, John Van Dreelen, Adolfo Celi, Vito Scotti

Semiramis
2013-10-24
Jag tycker den var seg!
Dutch
2013-08-20
Härlig gammal krigsfilm med fin tågporr samt en del flygporr mot slutet.
ClintanTheKing
2013-07-30
En mestadels spännande krigs-action som aldrig är i närheten av att kallas mästerverk. Frank Sinatra är cool i rollen som den nedskjutne krigspiloten.
Rele
2013-07-22
En underhållande krigsfilm med många bra skådespelare.
StureStenhög
2010-12-19
Ett väldigt underhållande krigsäventyr. Jag gillar hela scenariot och det är alltid intressant med en hjälte som kan ta såväl svåra som felaktiga beslut. Frankie Boy är också, som alltid, sevärd i huvudrollen och Trevor Howard är även han väldigt bra. Resan blir både fartfylld och spännande, så trean är stark
kennert
2010-07-11
Ett gott hantverk.
Philips
2010-05-09
Matiné av bästa slag. De onda mot de goda - den som vågar, han vinner och som pricken över i: Frankie Boy i sin bästa form.
Sibilisibili
2010-01-21
Vadå, förresten "Frank Sinatra har lyckats bra med musiken"? Det är ju Jerry Goldsmith, ju.
Sibilisibili
2010-01-21
Helt okej. Trots detta slås jag av att man faktiskt lyckades bättre med spänning förr. Att till och med en dussinrökare som den här innehåller så pass många spännande scener talar gott för den tidens hantverk.
jimmyringo
2008-06-10
Bra WW2 film med en grym Frank Sinatra. Det bjuds på flera spännande actionscener. Lite oengagerande då och då, men ändå sevärd.