2.8

Waitress

Jenna är fast i sitt hemska äktenskap med den kontrollerande Earl, så när hon får reda på att hon är med barn blir hon allt annat än glad. Hon arbetar som servitris på Joe's Diner, och med inspiration från sitt problematiska liv hittar hon även på recept och bakar fantastiska pajer, och hon försöker spara ihop sin lön för att kunna fly. Samtidigt lär hon känna sin stilige läkare allt bättre...

Originaltitel Waitress
Regissör Adrienne Shelly
Manus Adrienne Shelly
Genre 2000-tal, Drama, Romantik, Komedi
Skådespelare Keri Russell, Nathan Fillion, Cheryl Hines, Adrienne Shelly, Jeremy Sisto, Andy Griffith, Eddie Jemison, Lew Temple, Darby Stanchfield

abnormal
2018-08-06
Guldkorn som för mig flugit under radarn. Charmigt berättande, bra dialoger, starka karaktärer och en skarpt genomförd blandning av humor och allvar. Oerhört tragiskt att det blev filmskaparens sista film.
idaho1981
2016-01-08
Positivt överraskad. Trodde att det skulle vara en sjukt sliskig romantisk film. Men det var ju riktigt underhållande ibland, och det pga av Russells karaktär som är rätt skön och inte den typiska snälla lilla flickan som gör allt rätt och som man tycker om direkt. Det är de kvinnliga rollerna som gör filmen värd att se, de manliga karaktärerna är rätt ointressanta... Svag trea eller stark tvåa.
KyLLo
2013-12-12
Underhållande och inte så förutsägbar, fånig och stressigt berättad som många andra romantiska dramakomedier från 2000-talet, men inte helt seriös heller bör tilläggas. En varm film med budskap, som även berör stora och svåra ämnen, och det är nästan att jag känner en tår i ögonvrån i slutet. En del smått udda personligheter, framför allt bland männen. Huvudtema tycks vara livet och bekräftelsesökande. Ingredienser som graviditet och läkare tycker jag dock känns uttjatat. En trea.
winstons.
2012-11-05
Märklig, allt känns off på grund av kasst manus och regi och halvdant skådespeleri. Dels komiska situationer som nästan är roliga(filmens starkaste sida), dels romantik som man inte vet om det ska vara ironiskt, dels hustrumisshandel och våldtäkter som kastas in som ett seriöst ämne i mitten...
SalotSar
2012-07-21
Blev besviken. Tam, och de snygga servitrisuniformerna dyker bara upp precis på slutet.
Yoki
2012-07-15
Skrattade en gång, så en komedi är det i varje fall inte. Snarare en tråkig och förutsägbar film där majoriteten av karaktärerna pratar sydstatsengelska så att man nästan vill hålla för öronen.
Obella
2011-10-26
Jag älskade matporren och fotot var snyggt. bra film!

2011-10-06
Nathan Fillion är enda anledningen till att jag ens övervägde att se den här filmen ty Keri Russel är en plåga. Det kunde jag uppenbarligen ha skippat och nöjt mig med att se om ett Castle avsnitt eller ännu hellre, Firefly. För det här var bara skit.
Ponsbach
2011-08-29
Mycket ovanligt att en amerikansk film ifrågasätter sin kärlek till sitt barn. Men helt oväntat är det inte att filmen är en komedi och dramatiken slarvas bort. En detalj, manuset skrevs Adrienne Shelly (även filmens regissör) när hon var gravid.
yrkeschaufföre
2011-08-28
Tack vare Keri Russell får den en svag trea, lite smågullig.