2.7

Wake Up, Ron Burgundy: The Lost Movie

I denna alternativa historia till 'Anchorman: The Legend of Ron Burgundy', och till största delen bestående av bortklippta scener från den samma, får vi veta mer om legenden och hans äventyr kring den ytterst inkompetenta rånarligan "The Alarm Clock".

Originaltitel Wake Up, Ron Burgundy: The Lost Movie
Regissör Adam McKay
Manus Will Ferrell, Adam McKay
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Will Ferrell, Christina Applegate, David Koechner, Paul Rudd, Steve Carell, Fred Willard, Vince Vaughn, Kevin Corrigan, Maya Rudolph, Chris Parnell, Chuck D, M C Gainey, Luke Wilson, Amy Poehler, Justin Long, Kate Walsh, Kathryn Hahn, Fred Armisen

StureStenhög
2020-08-01
Lite mer en riktig film än vad jag hade förväntat mig, men det är klart att klipp-och-klistra-känslan finns där. Lite kul är den på sina ställen, och jag gillar ändå Ron Burgundy som karaktär, men överlag är det mesta mediokert, och man får aldrig riktigt någon anledning till att ifrågasätta varför det här blev bortklippt från den första filmen
Powha
2018-08-06
Älskar karaktärerna!
emzee
2013-07-21
Kanske en tvåa egentligen, men Amy Pohlers bankkassörska får ett eget betygssteg.
Planekonomi
2012-07-12
Nejjjjjjjj.
Bear
2012-05-22
Exakt varenda scen var för lång. Omöjligt att se i ett sträck.
Slowdive2
2012-03-09
Ännu en film för oss i det moderna utanförskapslandet som svenska folket röstat fram. Som andra redan skrivit är filmen betydligt mer ojämn än Anchorman. Jag blir ändå rörd igen av hur filmen utvecklas, trots lite knagglig väg.
Avatar
2011-10-09
GRYM!!!
Kreepy
2010-08-18
Lite ojämn, några scener var riktigt toppen. Slarvigt ihopsatt också.
Goham
2009-09-02
Bara ett andetag över en 1a....
Greven81
2009-08-30
I'm in love with brick, och hans "Look, a kamera" är ju ljuvligt. Dock är detta som film katastrofalt mycket sämre än höjdaren Anchorman. Väldigt svag tvåa!