3.3

Walk on Water

Eyal är lönnmördare inom den israeliska säkerhetstjänsten. Han har tidigare dödat terrorister men denna gång skickas han för att eliminera den svage och äldre före detta nazistiske krigsförbrytaren Alfred Himmelman som misstänks ha gått i exil. Under sitt uppdrag möter han Himmelmans barnbarn Pia och Axel som oavsiktligt hjälper honom att möta sina egna demoner medan de själva upptäcker den fula sanningen som deras familj har dolt från dem i årtionden.

Originaltitel LaLehet Al HaMayim
Alternativ titel To Walk on Water, Walking on Water
Regissör Eytan Fox
Manus Gal Uchovsky
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Lior Ashkenazi, Knut Berger, Caroline Peters, Gideon Shemer, Carola Regnier, Hanns Zischler, Ernest Lenart, Eyal Rozales, Yousef 'Joe' Sweid, Imad Jabarin

otto
2007-05-01
Bra film, men har personen som lagt in detta filminfo ens sett filmen?
[elisa]
2006-10-07
verkligen sevärd, och rolig
peli52
2006-08-29
Sen kan man ju tycka att filminfon här bredvid är rätt missvisande, den berättar ju knappast vad filmen handlar om.
peli52
2006-08-29
Tyckte den var bra, med undantag för ett par rejäla manusplumpar, saker som känns så osannolika att betyget sänks. Annars en mycket bra film.
Taliah
2005-08-08
Haha! Jag har vart pa alla platser den har filmades pa, iaf nar de e i Israel. Grym film annars, visar verkligen hur det ar utan att fega ur.
Partybwal
2005-05-24
Seså, nu möts vi på halva vägen och ger den en trea :) Den kunde ha berört mer, och den kunde ha varit mycket mycket sämre. Kändes som en Israelisk Carl Hamilton faktiskt.
madox
2005-02-10
hoppas du skämtar, filmen var ett försök att göra en skämtsam hollywoodsk action-komedi som bara blir stel av dåliga skådisar, ville verkligen gilla den, men det funka inte.
storhemulen
2005-02-06
Mycket bra, vacker och tänkvärd film om intolerans (från alla håll) och en oväntad upplösning. Snubblande nära en femma. Helt otroligt att inget filmbolag i Skandinavien köpt in filmen när den dessutom mottagits så bra i resten av Europa. Istället erbjuds vi "En prinsessas dagbok 5" och annan smörja.