3.8

Walk the Line

Detta är filmen om den legendariske musikern Johnny Cashs karriär och liv och hur han gick från bomullsplockare till världsberömd artist i princip över en natt. Det handlar om livet som musiker då rock'n'rollen kom och inte bara revolutionerade musikbranschen utan erbjöd världen en helt ny livsstil och nya värderingar.

Originaltitel Walk the Line
Regissör James Mangold
Manus Gill Dennis, James Mangold
Genre Drama, Romantik, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon, Ginnifer Goodwin, Robert Patrick, Shelby Lynne, Dan John Miller, Dan Beene, Larry Bagby, Lucas Till, Hailey Anne Nelson, Shooter Jennings, Dallas Roberts, Tyler Hilton, Waylon Payne, Clay Steakley, Johnathan Rice

Qhorinhalfhand
2019-03-23
Extremt bra drama och Joaquin Phoenix gör sig otroligt bra i rollen som Cash. Älskar tonen i filmen och man sitter helspänd hela filmen. Lätt toppbetyg.
RustyFilm
2016-12-08
Det här gillar jag, det här är bra. Men det var inte så länge sen jag såg den snarlika filmen Ray (om Ray Charles) och den är bättre på alla punkter. Därför blir det inte det absoluta toppbetyget. Men visst Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon gör helt lysande ifrån sig som Johnny Cash respektive June Carter.
2016-07-24
En väldigt bra och värdig Johnny Cash-biografi!
Dream
2016-07-12
Ganska ofta blir den här typen av biografi filmer mediokra utan någon inlevelse som bara intresserar dem största fansen av själva artisten! Men det gäller inte denna, här finns inlevelse, charm och karisma så det känns mer som en vanlig mysig drama film samtidigt som man lär sig om Johnny Cash liv, ifall man nu aldrig hört talas om "Cash" förut, så att den här filmen passar både fansen och personerna som bara söker en helt vanlig "feelgood" film att njuta av och till sist soundtracket sitter som en smäck. En skön film jag gärna ser flera gånger
Spook
2015-09-16
att det tog mig 10 år att sätta mig ned och se den här är något jag skäms över. jättebra film om en jättebra artist.
LucaToni
2015-01-06
Grym musik hjälper. Bra skådespelare rakt igenom.

2015-01-06
Efter en omtitt känner jag att den inte förtjänar mer än ett bra betyg och sänker därmed betyget. Det är verkligen en standardfilm med musik i fokus. Välgjord. 6/10
2014-12-14
Det jag tar med från denna film är all den fantastiska musiken. Sedan är det ju svårt att glömma de underara prestationerna av Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon. Dessa delar lyfter själva historien som i sig själv inte är något speciellt. 4-
badpanda1606
2014-08-23
I min mening en överskattad film. Jag "kände" inte filmen helt enkelt och tror inte att det beror på att jag inte är ett direkt cash-fan heller faktiskt! Witherspoon är den som lyfter denna film och Robert Patrick är bra som hans far!
LacombeLucien
2014-06-14