Walking on Sunshine

Efter en kort men intensiv förälskelse har Maddie bestämt sig för att gifta sig med sin underbara italienska pojkvän Raf. Till bröllopet bjuder hon självklart sin syster Taylor. Vad Maddie inte vet är att Raf är Taylors semesterflört från ett par år tillbaka, och hennes livs stora kärlek.

Originaltitel Walking on Sunshine
Regissör Max Giwa, Dania Pasquini
Manus Joshua St Johnston
Genre Komedi, Musikal, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Hannah Arterton, Annabel Scholey, Giulio Berruti (II), Greg Wise, Katy Brand, Leona Lewis, Danny Kirrane, Giulio Corso, Tiziana Schiavarelli

Skapad 2019-11-10 av precineadd
Jag har sett en del ostiga filmer i mina dagar men något mögligare än Walking on Sunshine får man leta efter. Det skulle kunna bli en kultfilm - något som folk drar på för skojs skull i festsam...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2018-07-24
Oj, så dålig var den väl inte? Jag har inget minne av att den retade mig men jag minns inte heller att de sjöng!! Jag äger tydligen filmen så jag får väl plocka fram den för att se om det ändå inte kan vara en etta.
Robkiller
2018-02-14
Musikal med meningslös handling, kassa skådespelare och en hel del 80-tals pop. Även om vissa låtar kändes igen så är det här inte nå vidare som film.
2017-10-22
Asylum-version av Mamma Mia känns som en klockren beskrivning. Danskoreografin och sådär är rätt charmig ibland, men funkar inte alls till musiken. Och dom sjunger SÅ dåligt. Och då menar jag inte charmigt dåligt som Brosnan i Mamma Mia, jag menar dåligt-dåligt. Och musiken spelas dåligt också, känns som något cover band som spelar i nån liten SD-håla för fulla 55+are. Otroligt dålig. Och då gillar jag ändå konceptet!
supermancover
2017-10-22
Alltså F Y F A N vad dåligt.
Mr-Bond
2016-01-05
Lite larvig, men absolut genomgående bra gjord. Gillar man musikal-genren och 80-tals musik så är man fast! Feelgood rulle.
lordsweden
2015-08-12
Wow! Känns som Asylum tänkte gjort en crappy vision av Mamma Mia!
Catwalker
2015-07-22
klassiska låtar, lite som ett shownummer i diggiloo-turnen. Men bra fart rätt igenom, aldrig trist, vackra människor och ett sött par (framförallt mannen) med bra kemi. Helt ok som tidsfördriv.
IdaD
2015-04-30
Fruktansvärt. Man lockas av tanken att hälla syra i ögonen och öronen för att slippa skiten.
SaraAlt
2015-01-27
Sämsta filmen jag har sett sedan I am Number 4. Och det säger ganska mycket.
Filmguden911
2014-11-25
Sångnumren är under all kritik och skådespelare är så djävulskt genomusla. I slutet kräks man av all ruttenhet.