2.5

Walking Tall

När en före detta soldat i de amerikanska specialstyrkorna återvänder till sin lilla hemstad i Washington för att ta det lugnt och ta ett jobb på det gamla sågverket upptäcker han att mycket har förändrats. Den förut så lugna staden är nu nere i ett träsk av våld och droger. Han beslutar sig genast att göra något åt det, och när han sedan blir stadens sheriff beslutar han sig för att rensa staden på sitt eget sätt.

Originaltitel Walking Tall
Regissör Kevin Bray
Manus David Klass, Channing Gibson, David Levien, Brian Koppelman
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Kriminalare, Drama
Skådespelare Dwayne Johnson, Johnny Knoxville, Neal McDonough, Ashley Scott, Michael Bowen, John Beasley, Barbara Tarbuck, Kristen Wilson, Khleo Thomas, Kevin Durand, Andrew Tarbet, Patrick Gallagher, John Stewart (IV), Eric Breker, Ryan Robbins, Michael Adamthwaite
Filmnummer 19046

2017-10-24
Murvel48
2016-05-02
Filmen är tydligen inspirerad av den legendariske sheriffen Buford Pussers historia. Men jag betvivlar att fånerierna har så mycket med verkligheten att göra. Nåja, svag tvåa i alla fall.
Raimo_1985
2016-04-12
Extremt fånig och sjukt overklig actionkomedi! Nä det här var för löjligt. Men jag skrattar en del och jag gillar Dwayne Johnson mycket. Men det här var en riktig bagatell, nånstans runt godkänt. Johnny Knoxville, som jag inte kan någonting om, var också ganska bra.
dudson
2015-09-12
Utmärkt roll för the rock! As röjig och skön film med goding musik samt härliga karaktärer.
purskatuja
2015-08-10
Jag hade inga förväntningar på den här filmen. The Rock är ingen skådis jag någonsin haft några särskilda positiva förväntningar på och det är kanske rätt av mig, men här överraskar han mig faktiskt. Jag som sett väldigt många Stallone och Arnold-filmer i mina dagar måste säga att i Walking Tall lyckas the Rock få till en härlig småstadsaction i sann Arnoldanda. Inget spektakulärt, men väldigt trevlig!
Grillo
2015-06-22
Oväntat bra för att vara en WWE-film. Riktigt skön action med lite 80/90-talskänsla i enmansstriden för rättvisa (fanns det ingen förstärkning att kalla in?) även om den var lite ofokuserad i inledningen med ett rättegångsdrama mitt i allting. Alltid kul att se Dwayne Johnson äga röven av alla också. Han är väl en av få wrestlare som faktiskt funkar som skådis av nåt skäl som jag inte riktigt kan peka på.
2014-10-30
The Rock är kanon som macho actionskådis, och storyn är okej på pappret. Men det känns som att hela budgeten gick åt till att få med Rocky och Knoxville(också kanon). Om dom hade hittat en karismatisk skurk så hade det höjt otroligt mycket. Det är inte en fransk film om kärlek, det är en film om en stor grabb med en planka. 2+
BrutusBeefcake
2014-06-29
Hollywoods mest underskattade skådespelare gör här sin paradroll som en exmarine som ser sin älskade gamla småstad fallit offer för kapitalism, korruption och droghandel. Givetvis tolererar inte The Rock detta utan blir förbannad och bestämmer sig för att städa upp, vilket visas fram på ett utomordentligt vis. Kanske The Rocks bästa film. (9/15)
foppa99
2014-01-01
Perfekt roll för The Rock!
Andreas_
2013-09-17
Jag är faktiskt positivt överraskad av denna, trodde inte att den skulle vara så pass underhållande som den faktiskt var, rakt igenom. Den känns väldigt "old school 80 tals action" där en ung Stallone eller Schwarzenegger hade kunnat göra samma roll och film. Med det sagt så tycker jag att Dwayne the rock Johnson än en gång visar sin klass som skådespelare, han är riktigt bra och trovärdig, som klippt och skuren i en roll som en gammal militärveteran som kommer hem och "rensar" upp i "redneck" hålan och han borde verkligen fortsätta göra mer actionfilm, för han är lysande som den "nye" Schwarzenegger inom actiongenren. Nu är denna baserad på en verkligen historia vilket gör den ännu mer intressant, men samtidigt så ska man nog ta det med en stor nypa salt, men det som är så synd är att man inte går in mer i karaktärsutvecklingen på både The Rocks karaktär och övriga som är med, det hade verkligen gjort mycket för filmen. Även Neal McDonough är riktigt bra som stadens svin och badguy, men stadens åsna spelad av den patetiskt dålige Johnny Knoxville förstör alldeles för mycket, och den grabben borde fan inte få spela i en seriös action, även om han endast är där för att tillföra lite B-humor. Så hade denna film fått ett bättre manus med mer karaktärsutveckling av alla individer som är med, och sen bytt ut Johnny Knoxville mot en bättre skådis som spelar mindre "clown" så hade detta mycket väl bli en 4:a för mig, men den stannar nu på en mycket stark 3:a.