Walking with Dinosaurs 3D

Dinosaurier får åter liv i detta 3D-äventyr och biopubliken får för första gången i historien verkligen se och känna hur det var när dinosaurier regerade på jorden för 65 miljoner år sedan. I centrum står Patchi, en envis och modig Pachyrhinosaurus, som går från att vara minst i kullen till att bli flockens otippade hjälte.

Originaltitel Walking with Dinosaurs 3D
Regissör Barry Cook, Neil Nightingale
Manus John Collee
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Charlie Rowe, Angourie Rice, Karl Urban, John Leguizamo (röst), Justin Long (röst), Skyler Stone (röst), Tiya Sircar (röst)

Skapad 2013-12-30 av TimBuckley
Det är en smått söt, visuellt snygg och ibland även en klok liten film ”Walking with Dinosaurs 3D” som sticker ut, bokstavligen, från bioduken. En sak är dock viktig att veta innan biljetter k...   Läs mer »

vonadel
2017-05-31
Blir till en början imponerad av fint foto och cool 3D. Men, när det sedan visar sig att storyn är i det närmaste obefintlig tappar jag intresset ganska snabbt. Lite för "barnslig" också för min smak. Riktar sig till de yngsta barnen. 4/10
Metheuz
2016-05-02
Det uppstår lite logiska problem med talande dinosaurier. Varför nämns raserna vid samma namn som människor gav dom flera miljoner år senare? Varför säger vissa "oh my god" när det blir farligt? Tillbad dinosaurierna någon slags allsmäktig dinosauriegud? Petitesser men saker jag stör mig på så det bästa hade helt enkelt varit att strunta i rösterna för filmen är rätt snyggt animerad åtminstone.
Sir_Lord
2016-04-06
Snyggt gjord och en del spännande scener. Hade gärna fått visa fler dinosaurier.
karlstadtös
2016-04-02
Trist, trodde den skulle vara bättre.
Brinkmann
2015-12-19
Tydligen manus från stenåldern, eller nej jag menar från kritaperioden. Höhö!
Jormungandr
2014-08-16
Knappast Lejonkungen, mer Bambi i så fall. Tyckte den var helt ok, men ungarna älskade den! snyggt animerad och vackert foto
Lotso
2014-07-18
I sin helhet var detta en dålig film som hade potential. Att en sådan lite sak kan göra så stor skillnad. De jävla rösterna och dialogerna tillsammans med det hemska manuset gjorde att filmen blev en enda stor gyttja. Det var verkligen smärtfullt att sitta igenom denna filmen så jag verkligen älskar dinosaurier och när de dyker upp i något sådant här skit spricker en liten del av mitt barndomshjärta. Jag är så jävla glad att jag inte såg denna som barn, jag hade blivit förkrossad. Vilket jag i för sig blev nu också... Här är ett tips. Sätt filmen på mute, sätt på passande musik och njut av den uti därifrån. Då får ni det bästa utifrån den och lär uppskatta animationen och miljöerna mer som faktiskt var bra i filmen. Jag menar första trailern av filmen som jag länkar här nere är för fan bättre än filmen själv!
Saikano
2014-07-04