2.6

Wallander - Blodsband

Polisen i Ystad finner en båt i hamnen som ser ut som ett slakthus. Det är blod överallt men någon kropp finns inte på platsen. Strax därefter flyter en död kvinnas kropp i land. Ett av spåren i utredningen leder till Oskar Ung, en gammal kärlek till Linda Wallander. Deras tidigare förhållande försvårar för Lindas arbete med fallet och Kurt kräver att hon ska hålla sig utanför. Men det visar sig vara lättare sagt än gjort. Gammal kärlek rostar aldrig.

Originaltitel Wallander - Blodsband
Alternativ titel Wallander Blodsband
Regissör Stephan Apelgren
Manus Niklas Rockström
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Krister Henriksson, Johanna Sällström, Ola Rapace, Fredrik Gunnarsson, Mats Bergman, Ove Wolf, Fyr Thorwald, Jonatan Blode, Camilla Larsson, Simon Norrthon, Saga Gärde, Åsa Persson, Bo Andersson, Karin Bergquist, Karl Oscar Törnros
Betygsantal 1987

2017-09-25
Löpande band deckare
Murvel48
2017-06-11
En av de sämre Wallander av de jag sett. Johanna Sällström var som vanligt otrolig tråkig i sin roll.
zeke_karlsson
2017-04-17
Vilken skit
2015-04-14
Wallander-filmerna är i merpart inte bra men de är väldigt lättkonsumerade och det finns något avslappnat att titta på dem. Väldigt lätta att somna till dessutom. Denna film håller sig mer på rätt sida om betygstabellen men minnesvärt är det inte och inte heller bra. 2+
GNStudios
2014-03-09
Nära en etta...

2013-06-29
En av de bedre Wallander. +3
dudson
2013-03-22
Roger ris hahaaa) nej den här wallander var inge vidare med en sömnig story och genomförande.bäst i att välja en annan wallander rulle!
TheHorrorfan
2013-02-22
Finns sämre, men den var ju inte bra.
Xenox
2012-07-20
Okej Wallander.
ClintanTheKing
2012-02-12
Denna var rätt spännande faktiskt. Efter Mastermind kom det en rad svaga filmer, men denna lyfter ett snäpp. Stabil 3:a.