2.5

Wallander - Bröderna

Ett gift par blir brutalt mördat i Ystad samtidigt som en militärövning sker i stan. Finns det något samband mellan militären och morden eller är det bara en slump?

Originaltitel Wallander - Bröderna
Alternativ titel Bröderna
Regissör Jørn Faurschou
Manus Ola Saltin
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Stina Ekblad, Krister Henriksson, Johanna Sällström, Allan Svensson, Ola Rapace, Fredrik Gunnarsson, Chatarina Larsson, Douglas Johansson, Mats Bergman, Anders Aldgård, Sofie Lindberg, Fredrik Dolk, Marianne Mörck

Skapad 2019-11-09 av
Ännu en film i serien om Henning Mankels Kurt Wallander. Regisserad av Jørn Faurschou och ett manus av Ola saltin. Ystad vänds upp och ner när millitären ska ha övningar i staden. Det ställer...   Läs mer »

Nalleman
2018-01-06
Helt okej tycker jag!
Pos
2017-11-08
VM i sämst skådespel.
kexchokladet
2017-08-23
Bra story och ganska spännande men amatörskådisarna står som spön i backen. Det blir roliga-timmen varning.
2016-08-07
Inte bästa delen i serien men inte heller den sämsta.
Roswall
2015-06-11
Klart bättre än den innan, men fortfarande väldigt lågt underhållningsvärde.
2015-04-12
En förbättring mot den förra filmen då det finns några få stunder av liv i både historia och regi. Det är dock långt från bra och mest störande är att berättandet är så förbannat segt och utdraget. Filmerna borde/kunde vara 50-60 min istället för 90 minuter.
silvertrain
2014-05-26
En ganska bra film. Jag gillar ju Wallander. Är inte en av de bästa dock. Kan va lite rörig och svår att hänga med i. Men den är ju ändå spännande och skådisarna gör en bra insats. En trea.
TheHorrorfan
2013-02-22
Inget som sticker ut.
Xenox
2012-07-16
En av de bättre filmerna med Henriksson. Stark trea.
GrandMaster_E
2012-06-24
Wallander-filmerna med Krister tar sig. Hyfsat spännande och obehagligt. Allan Svensson briljerar men borde fått mer att göra.