Wallander - Hemligheten

När elvaårige Johannes hittas död får kriminalinspektör Stefan Lindman uppdraget att informera pojkens pappa om mordet. Stefan lovar pappan att han personligen ska hålla i utredningen och se till att mördaren hamnar bakom lås och bom. Men Stefan är misstänkt för misshandel i samband med ett tidigare fall och i väntan på interutredningen blir han tvungen att ta tjänstledigt. Stefan har en högst personlig anledning att arbeta vidare på fallet och det visar sig att han bär på en mörk hemlighet, en hemlighet som döljer svaret på varför han hamnade i Ystad.

Originaltitel Wallander - Hemligheten
Alternativ titel Hemligheten
Regissör Stephan Apelgren
Manus Stefan Ahnhem
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Krister Henriksson, Johanna Sällström, Ola Rapace, Angela Kovacs, Marianne Mörck, Mats Bergman, Anders Ahlbom, Lennart Jähkel, Ing-Marie Carlsson, Chatarina Larsson, Ulf Friberg, Claes-Göran Turesson, Sven Strömersten-Holm, Stina Ekblad
Betygsantal 2070

Skapad 2019-12-19 av Stygga-Vargen
Nu har jag sett sammanlagt åtta Wallander-filmer med Krister Henriksson, och Johanna Sällström och Ola Rapace medverkar i sju av dessa åtta filmer. Den Wallander-film jag sett utan Sällström och...   Läs mer »

ClintanTheKing
2012-02-12
Lite sorglig avslutning på första omgången av Wallander-filmerna med Henriksson. Men stabil 3:a.
Mikrooben
2011-10-05
Över medel för att vara Wallander, mörk, och för en gångs skull får skådespelarna verkligen gå för fullfart för regissören.
Vimmzy
2010-06-01
sällskapet drog upp betyg med typ mycket..
jimmyringo
2010-05-28
Ola Rapace gör en stark insats i denna hyfsade thriller.

2010-05-24
Hyfsat bra och spännande wallander film.
nuitblanche
2010-05-24
överraskande bra faktiskt
JaxJulle
2010-05-23
En av de bättre Wallander-filmerna. Mörkare, vilket klär den. Men som alltid luckor i handlingen.
Tob_E
2010-05-23
Definitivt den bästa Wallanderproduktionen jag har sett. Stabil 3a.
ShittyChicken
2010-02-24
Lite svag. Wallander har gjort mycket bättre än det här. Det ges för lite fakta, jag lärde mig aldrig riktigt känna filmen.
MrMario
2009-09-16