2.7

Wallander - Indrivaren

En kvinna hittas död i sin lägenhet. Wallander konstaterar snabbt att det handlar om ett bråk som har spårat ut och allt pekar mot att det är offrets tidigare pojkvän, dörrvakten Fabian som är skyldig. Under utredningen upptäcker Pontus att en gammal pojkvän till Isabel är inblandad och att hon bär på en tung hemlighet från sitt förflutna. Hennes framtid som polis står plötsligt på spel samtidigt som hennes lojalitet mot både Pontus och Kurt Wallander ställs på sin spets.

Originaltitel Wallander - Indrivaren
Regissör Kathrine Windfeld
Manus Stefan Thunberg
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Krister Henriksson, Lena Endre, Sverrir Gudnason, Nina Zanjani, Douglas Johansson, Emil Forselius, Mats Bergman, Fredrik Gunnarsson, Rafael Edholm, David Dencik, Stina Ekblad, Marianne Mörck, Henny Åman, Fredrik Hiller, Robin Stegmar, Patrik Karlson

Nalleman
2019-01-03
Som flertalet Wallander under perioden med Henriksson i titelrollen går det rejält på tomgång.
Krusty
2015-05-27
Rätt sevärt avsnitt som inte är fullt lika uselt som en del andra i serien. Om inte annat sevärt för att David Dencik är med. Han levererar alltid, oavsett kvaliteten på omgivande produktion.
2015-04-20
Jag gillar historien och det faktum att polisaspiranten Isabelle får mer utrymme och sin egen historia. Nina Zinjani rollen som Isabelle är dessutom duktig och sevärd. En godkänd film. Lite kusligt att vi än en gång skulle få se en skådis i en Wallander-film som snart efter detta skulle ta sitt eget liv. Först Johanna Sällström och från denna film Emil Forselius. Båda Guldbaggebelönade under sin unga karriärer och båda födda 1974. 2+
emilstjernholm
2014-07-26
Förutsägbar. Dessutom dålig kemi i kärlekstriangeln. Dencik är hygglig men i övrigt är filmen inget att hänga i julgranen.
Muskelkungen
2014-05-28
I Ystad finns det en polisstation där samtliga anställda beter sig som fullständigt lallande fånar. Någon som vill titta på detta? Högst besynnerligt att Wallander kallar en pistol för en revolver.
Battle
2014-01-27
ganska pinsam emellanåt men henriksson och endre bär hela oket som vanligt. annars spelar forselius bra och han som spelar brorsan ännu bättre. den gör sitt jobb!
Jennyshima
2013-09-30
Nej det var ingen bra Wallander den här söndagen heller. Manuset är taffligt regi och skådespeleri likaså. Jag vet att jag inte ska leta efter saker som överensstämmer med verkligheten men gör det omedvetet vilket leder till ännu större irritation under filmens gång.
Hogman
2013-09-29
en av de bättre Wallander jag sett

2013-07-08
Helt ok