2.3

Wallander - Saknaden

En död ung kvinna hittas vid ett grävjobb i Ystad. Ystadspolisen med Kurt Wallander i spetsen inleder fallet och får reda på att kvinnan, som hette Tatiana, varit prostituerad och att hon ursprungligen kommit från Moldavien.

Originaltitel Wallander - Saknaden
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Malin Lind Lagerlöf
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Krister Henriksson, Charlotta Jonsson, Leonard Terfelt, Mitcho Batalov, Douglas Johansson, Mats Bergman, Fredrik Gunnarsson, Malena Engström, Stina Ekblad, Luiza Stanescu, Sven Ahlström, Elisabeth Carlsson, Henrik Norlén, Marianne Mörck, Johan Hedenberg

Ghostface
2019-04-24
Massproducerat på rullband. Finns det verkligen människor som kan ta de här filmerna på allvar?
Nalleman
2019-04-09
Ännu ett exempel på en film skapad ur Wallandermallen.
Hogman
2016-12-13
Standard standard...
Rele
2016-09-19
En vanlig Wallander med medioker regi och inte heller manuset höjer filmen. Jag ger en tvåa.
chris_lambert_
2015-11-07
Innehåller några riktigt pinsamma scener men samtidigt är det underhållande och bra tempo.
Zebulonm
2015-09-17
Ett bra steg uppåt mot förra filmen (sveket). Bra story o klart bättre skådespelarinsatser i denna.
2015-04-26
Denna film kom med en historia som inte intresserade mig minsta och då försökte jag ändå att kämpa för att skapa engagemang hos mig själv. Det fungerade inte liksom filmen inte fungerade. Väldigt lättglömd både för mig och Kurt Wallander. 2-
GNStudios
2015-03-26
Gillar känslan de vill förmedla och de många svängningarna gör att intresset uppehålls genom hela filmen. Det är tydligt att man inspirerats av en stor händelse från verkligheten och det är synd att man inte spädde vidare på det. Det hade kunnat göra den ännu bättre.
Albion
2015-03-16
En dussinfilm i dussinfilmsgenren. Men visst, jag har sett sämre och även om jag tycker Wallanders karaktärsdrag blir mer och mer ointressant tröttsamma så plitar jag dit en svag 3;a, dvs 3- för denna film.
Hypostas
2014-06-16
Enormt mycket bättre än Sveket. En mörk och djupt obehaglig berättelse. Svag trea.