2.3

Wallander - Saknaden

En död ung kvinna hittas vid ett grävjobb i Ystad. Ystadspolisen med Kurt Wallander i spetsen inleder fallet och får reda på att kvinnan, som hette Tatiana, varit prostituerad och att hon ursprungligen kommit från Moldavien.

Originaltitel Wallander - Saknaden
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Malin Lind Lagerlöf
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Krister Henriksson, Charlotta Jonsson, Leonard Terfelt, Mitcho Batalov, Douglas Johansson, Mats Bergman, Fredrik Gunnarsson, Malena Engström, Stina Ekblad, Luiza Stanescu, Sven Ahlström, Elisabeth Carlsson, Henrik Norlén, Marianne Mörck, Johan Hedenberg

ClintanTheKing
2014-02-25
Som jag sagt tidigare har det blivit bättre för varje ny film i säsong 3. Så är fallet även här. Framförallt tycker jag det är intressant att se "duellen" mellan Kurt och Martinsson som får allt mer plats. Det ger serien en färgklick extra. Sen så är denna film mer spännande och inte helt otvivelaktig vilket ofta kan vara fallet. Charlotta Jonsson är ett passande val att spela Linda Wallander. Ärligt talat vettefan om man kunnat hitta någon som påminner mer om Johanna Sällström. Men hon sköter sin roll bra. "Saknaden" klarar faktiskt en 3:a!
Christofer
2014-02-04
Ett rejält uttjatat tema med ett mossigt manus. Samma fall som man sett minst 10ggr i ungefär samma tappning i olika polisfilmer. Meh.
Gyllenbock
2014-02-03
Tycker att denna fungerade helt ok, ämnet är ständigt aktuellt och kändes därmed realistiskt. En del fina miljöer, stabil musik och Krister som alltid bra.
trallaren
2013-11-04
Inte en favorit, precis.
IsaSand
2013-10-06
Brukstrea.
Astrojacob
2013-09-23
Inte alls så dålig som vissa anser. Tyckte den hade ett bra tema, lagom tvist och lite sensmoral. Hyfsad Trea.
Djason
2013-09-10
Riktigt seg Wallanderfilm. Denna film är mer sövande än valium.
kanemura
2013-08-28
Tycker Wallander har tappat REJÄLT mot slutet men denna var aningen mer acceptabel.
Commandante
2013-08-26
Slutet var bara töntigt, men resten av filmen är helt okej.
Tepesco
2013-08-24
Lika bra som vanligt, intressant sidostory om Kurt.