2.5

Wallander - Skulden

Sexårige Albin Landberg försvinner spårlöst från sitt förskola och hela Ystad engagerar sig i familjens och polisens sökande efter pojken. Spåren leder snart Kurt Wallander och hans kollegor i riktning mot en pedofildömd man, nyligen släppt från fängelse.

Originaltitel Wallander - Skulden
Regissör Leif Magnusson
Manus Pernilla Oljelund
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Lena Endre, Krister Henriksson, Jan Mybrand, Mats Bergman, Sverrir Gudnason, Tanja Lorentzon, Nina Zanjani, Fredrik Gunnarsson, Douglas Johansson, Marianne Mörck, Henny Åman, Stina Ekblad, Noah Valdfogel, Wallis Grahn

Rele
2019-07-04
En seg Wallander story. Jag ger en tvåa.
sodomiten
2018-09-24
Storyn håller inte. Wallander gissar sig fram till lösningen och allt känns mest som en ursäkt för att filmens olika karaktärer ska få ställa till det för en pedofil.
2015-04-16
En godkänd film som igen visar att denna den andra omgången håller en högre klass i regi, manus och skådespel jämfört med första omgången filmer. Krister Henriksson är faktiskt sevärd. 2+
emilstjernholm
2013-07-22
Lite för många trådar, för lång.

2013-07-03
Bra Wallanderfilm. +3.
ziferN
2013-06-03
Gick att titta på iallafall.
dudson
2013-03-23
En av dom sämre Wallander fiilmerna. spänningen utgår ifrån mitten av filmen..sen orkar man inte bry sej om personerna eller storyn,
Xenox
2012-07-15
Den duger, men det finns bättre Wallander-filmer. Svag trea.
Jexxie
2012-03-27
Inte en av de bättre Wallander, men den funkar
ClintanTheKing
2012-02-13
Nej, håller knappast denna film bland några av dem bättre. En "medelmåtta" helt enkelt.